معاون سیاسی اجتماعی و فرهنگی استاندار البرز با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی دغدغه همگان است گفت: تراکم جمعیتی این استان 10.5 برابر کشور است که باید به آن توجه لازم را داشت.
کد خبر: ۵۱۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 29 October 2017
به گزارش تابناک : فتح الله حقیقی روز یکشنبه در همایش سلامت اجتماعی با محوریت بهداشت خانواده افزود: متوسط جمعیت کشور در هرکیلومتر 46 نفر است در حالی که درالبرز در هرکیلومتر با 679 جمعیت مواجه هستیم .
وی ادامه داد:امروز دانش اموزان و دانشجویان البرز از 17 مرکز استان کشور بیشتر است و با مدارس چند شیفته مواجه هستیم .
حقیقی گفت: مقام معظم رهبری در باره اسیب های اجتماعی دستوراتی داد که پنج آسیب اجتماعی بعنوان مهمترین موضوعات عنوان شد.
وی ادامه داد: باید در استانها و کشور برای این موضوعات راهکار بیندیشیم و امروز موضوعات اجتماعی به حدی برای مسئولان مهم است که رئیس جمهوری و وزیر کشور و اعضای شورای اجتماعی گزارش های لازم را ارائه می دهند.
حقیقی گفت: در دستور کار پنج آسیب را قرار دادیم و بنا بر مسئولیتی که داشتیم یک هیاتی به نام هیات اندیشه ورز متشکل از استاد دانشگاه و مدیران استان تشکیل دادیم .
وی اضافه کرد: 12 ارگان مسئولیت این آسیب های جتماعی را برعهده دارند اقدامات کارشناسی دراین زمینه درحال انجام است.
معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: امروز درالبرز به دنبال مرکزی هستیم که معتادان مهاجر و آسیب رسان را غربالگری کنیم و امیدواریم تا یک ماه دیگر مرکز غربالگری معتادان استان را افتتاح کنیم.
وی ادامه داد: برای فضای مجازی نیز آموزش صحیح استفاده از سایت مجازی مد نظر قرار گرفته است .
حقیقی افزود: بحث طلاق با استفاده از حضور دادگستری و دیگر ارگانها دادگاهی تشکیل شده که برای جلوگیری از آسیب اجتماعی طلاق به زوج ها مشاوره داده می شود.
وی اظهار کرد: برای حل آسیب های اجتماعی باید مشارکت داشت و بصورت استراتژیک عمل کرد.
معاون استاندار البرز یادآورشد: امروز دشمنان حربه های مختلفی را برای ضربه به نظام اسلامی در دست گرفته اند از جمله اسلام هراسی و داعش برای کشتن افراد بی گناه است که باید مراقبت به خرج داد تا ذات پاک جوانان درگیر نشود.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار