کد خبر: ۵۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 28 June 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: از ابتدای تشکیل استان، سال گذشته تنها سالی بود که بیشترین مبلغ از سوی پنج درصد عوارض ساختمانی شهری به آموزش و پرورش رسید.
به گزارش ایرنا، خسرو ساکی در سی و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه طبق قانون بایستی پنج درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی و نوسازی و همچنین تفکیک زمین ها در شهرداری در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، گفت: این مبلغ در اجرای ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش اختصاص می یابد.

وی اظهار داشت: سال گذشته 36 میلیارد و 460 میلیون ریال از سوی شهرداری به حساب آموزش و پرورش استان واریز شد که در چهار سال گذشته بیشترین مبلغ واریزی بوده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان البرز گفت: براساس همین قانون اختیار توزیع این عوارض به شورای آموزش و پرورش محول شده است.

وی ضمن اظهار امیدواری مبنی بر افزایش این مبلغ واریزی در سال 94، بیان کرد: در سالیان گذشته به دلیل نوپا بودن استان موضوع در شورا مطرح نمی شد و آموزش و پرورش استان راسا اقدام به توزیع این بودجه برای امور عمرانی در این حوزه می کرد.

ساکی یکی از مهمترین راه های هزینه کرد بودجه های استانی را توجه ویژه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی دانست و گفت: سرانه فضای آموزشی در استان البرز بسیار ناگوار است.

وی ادامه داد: اکنون سرانه فضای آموزشی در کشور چهار متر و 95 سانتی متر مربع است در حالیکه این عدد در البرز حدود دو و نیم متر مربع است که از متوسط کشوری یک و نیم متر پایین تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز که این امر را معضلی بزرگ برای استان دانست ، گفت: می طلبد تا تمامی دستگاه های استانی را برای کمک به آموزش و پرورش تشویق کنیم.

وی همچنین در پایان مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان البرز را که هم اکنون دارای دو پردیس جداگانه برای خانم ها و آقایان است، معرفی کرد.

ساکی، دکتر نصرالله صالحی را به عنوان سرپرست موقت و مسوول راه اندازی مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان معرفی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار