رئیس پلیس فتای گلستان گفت اخیراً پیامکی تحت عنوان «مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد و برای فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی وارد لینک زیر شوید» برای شهروندان با هدف خالی کردن حساب بانکی و کلاهبرداری از آن‌ها ارسال می شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 21 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، سرهنگ سعید تجری شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: اخیراً پیامکی تحت عنوان «مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد و برای فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی وارد لینک زیر شوید» برای شهروندان با هدف خالی کردن حساب بانکی و کلاهبرداری از آن‌ها ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتای گلستان افزود: پایه و اساس این پیامک‌ها به گونه‌ای است که پس از ورود به لینک تعبیه شده و ارائه یکسری دسترسی ها، همین پیامک دریافتی با سرشماره مالک خط برای افراد دیگر ارسال می‌شود و در مراحل بعد با وارد شدن به درگاه پرداخت جعلی و درخواست مبلغی ناچیز پس از وارد کردن اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

وی گفت: شهروندان به هیچ وجه فریب اینگونه پیامک‌ها را نخورند و به یاد داشته باشند که برای انجام خدمات الکترونیک بانکی و افتتاح حساب باید به سایت اصلی و یکی از شعب بانک مربوطه مراجعه کنند.

تجری یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار