بسیج جامعه پزشکی گلستان با هدف جبران کمبود‌ها و محرومیت‌های درمانی به‌جای مانده از سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان در مساجد مناطق محروم و کم‌برخوردار خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳ 06 April 2024

به گزارش تابناک گلستان، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط گلستان در سال‌های اخیر سرعت زیادی گرفته و با وجود مشکلات و تنگنا‌های مالی ناشی از تحریم، تحولات چشمگیری در این حوزه با ساخت و تجهیز پروژه‌های مهمی مانند اورژانس و بخش تروما و مرکز سوختگی بیمارستان پنج آذر، سلامت‌کده طب ایرانی و مکمل گرگان، بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مینودشت، بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر، فاز دوم بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله، بیمارستان شهدای بندرگز، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس و بیمارستان ۶۴ تختخوابی علوی مراوه تپه رخ داد.

با وجود تمام این ساخت و ساز‌ها و تجهیز مراکز درمانی برای پذیرش بیماران مهمترین معضل پابرجا، کمبود پزشک به ویژه متخصص و فوق تخصص است.

سعید گل فیروزی شامگاه جمعه ۱۷ فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پزشکان متخصص و فوق تخصص با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب با رویکرد جهادی برای جبران بخش کوچکی از کمبود نیرو‌های متخصص درمانی با عضویت در گروه‌های جهادی هر ساله چندین نوبت به صورت رایگان در مناطق مختلف کشور و استان گلستان به محرومان خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به اینکه طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد با کمک پزشکان و پیراپزشکان بسیج جامعه پزشکی گلستان در حال اجرا است، گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر این خدمات را دریافت کردند.

سعید گل فیروزی تصریح کرد: خدمات عمومی و تخصصی شامل معاینه پزشک عمومی و پزشکان متخصص عفونی، آسم و آلرژی، اعصاب و روان، دندانپزشکی عمومی و تخصصی، طب ایرانی اسلامی، بینایی سنجی، مشاوره روان پزشکی، آموزش بهداشت در این طرح ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان در مناطق کم برخوردار سطح استان ادامه خواهد داشت، گفت: در طرح جهادی سی شب سی مسجد، گروه‌های جهادی شهید رهنمون سازمان بسیج جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان، از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب در یکی از مساجد استان حاضر و به نمازگزاران و روزه داران گلستانی خدمات مشاوره بهداشتی، درمانی و دندانپزشکی ارائه کردند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار