دادستان مرکز گلستان با اشاره به حمایت دادستانی برای خانواده‌های زندانیان از پیگیری برای بازگشت دوباره به مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل تا کمک به تامین جهیزیه دختران در آستانه ازدواج خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴ 08 April 2024

به گزارش تابناک گلستان، محمد اسپانلو ظهر دوشنبه ۲۰ فروردین در ادامه سرکشی‌های مستمر خود به دیدار خانواده تعدادی از مددجویان زندان‌های استان رفت و مشکلات آنان را بررسی کرد.

وی بیان کرد: این سرکشی‌ها به صورت مستمر و به منظور بررسی و پایش وضعیت خانواده‌های زندانیان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که این قشر را در نبود سرپرست خانواده تهدید می‌کند، صورت می‌گیرد.

دادستان گلستان افزود: هم اکنون ۷۱۱ خانواده‌ای که سرپرست آنان دوران محکومیت خود را می‌گذراند تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان هستند و خدمات مختلف حمایتی و فرهنگی به آنان ارائه می‌شود.

اسپانلو ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی و مشکلات این خانواده‌ها بررسی و بر اساس اولویت برای رفع آن با کمک‌های خیران و نهاد‌های حمایتی اقدام می‌کنیم تا آسیب‌های کمتری این خانواده‌ها را درگیر کند.

دادستان مرکز استان گفت: در نخستین گام تلاش ما بازگشت به تحصیل فرزندان این خانواده‌هاست تا به مدرسه بازگردانده شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت نیز با کمک خیرین و ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان هشت سری جهیزیه به دختران دم بخت مددجویان زندان گرگان اهدا می‌شود.

دادستان مرکز گلستان از برنامه‌های دادگستری برای توانمندسازی خانواده‌های مددجویان نیز خبر داد و گفت: در این راستا علاوه بر برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای فرزندان و همسران مددجویان تحت پوشش تسهیلات نیز به منظور کمک به راه اندازی کسب و کار به آنان داده خواهد شد.

اسپانلو همچنین وضعیت تعدادی از خانواده‌های اتباع را نیز بررسی و برای ساماندهی و کمک به آن‌ها دستور‌های لازم را به نیروی انتظامی و اداره امور اتباع خارجی صادر کرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار