فرماندار شهرستان کلاله گفت: در سیلاب روزهای اخیر حدود ۱۵ کیلومتر از جاده بین‌ مزارع کشاورزی شهرستان کلاله تخریب شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 10 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، فرهاد شیبک شامگاه پنج شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان با حضور استاندار گلستان اظهارکرد: حدود ۱۵ کیلومتر از جاده بین مزارع کشاورزی شهرستان براثر سیلاب تخریب شده و با توجه به اینکه در فصل کشت پاییزه به عنوان مهمترین فصل زراعی برای کشاورزان قرار داریم، انتظار می‌رود جهاد کشاورزی استان و شهرستان تدبیر جدی و سریع در این حوزه بیندیشند.

وی تصریح کرد: تعداد ۸۰ خانوار در این سیل آسیب جدی دیدند که تاکنون ۱۳ منزل مسکونی از گل‌ولای پاکسازی و تخلیه شده است.

فرماندار شهرستان کلاله خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰۰ عدد پتو، ۹۶ عدد موکت، ۴۰ بسته ۷۲ ساعته و ۱۷ ست ظروف آشپزخانه بین آسیب‌دیدگان توزیع شده و مهم‌ترین نیاز خانواده‌های آسیب‌دیده، کمک مالی بلاعوض، تسهیلات بانکی کم بهره، لوازم زندگی و برقی مانند یخچال، تلویزیون و اقلام غذایی است.

وی ادامه داد: مسیر دسترسی به ۱۸ روستای کلاله مسدود شده و برای بازگشایی این محور‌ها و آب‌شستگی‌های شدید در حاشیه شهر و روستا‌های کلاله به پنج دستگاه بابکت، ۱۰ دستگاه تانکر و یا خودروی آتش‌نشانی، ۱۰ دستگاه کمپرسی ۶ تنی، پنج دستگاه تراکتور بیل‌دار، پنج دستگاه کامیون حمل ۱۰ تنی نیاز است تا با سرعت بالا بتوانیم گل‌ولای موجود را پاکسازی کنیم.

شیبک گفت: گل‌ولای سیلاب اخیر به مسیر چشمه آق‌سو که تامین کننده آب چند روستای حاشیه شهر است ورود کرده که باید لایروبی و بهسازی شود.

وی با بیان اینکه وقوع این سیل در ۲۵ سال گذشته در شهرستان بی‌سابقه است، ابراز کرد: مطالعات طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر کلاله از سال گذشته با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و مشاور مربوطه آغاز شده و تقریبا این طرح آماده بوده و تمامی حوضه‌های آبخیز و اراضی شیبدار شهرستان در این طرح دیده شده است.

شیبک با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری عامل مهمی در کاهش وقوع سیل خواهد بود، یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان و اعتبارات ملی به شهرستان تخصیص پیدا کرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار