رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت گفت: وزش باد شدید در گلستان به ویژه شرق گلستان، باعث حریق در سطح دو هکتار از جنگل‌های مینودشت شده و این حریق با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به طور کامل اطفا شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 21 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید یعقوب حسینی اظهارکرد: شب گذشته براثر وزش باد شدید، سه منطقه جنگلی شهرستان مینودشت واقع در «چراغ‌تپه، ساسنگ و صفی‌آباد» دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در پی هشدار هواشناسی در آماده‌باش کامل بودند، تصریح کرد: این آتش‌سوزی سطحی بوده و حدود دو هکتار از اراضی جنگلی شهرستان را درگیر کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مینودشت خاطرنشان‌کرد: با حضور به موقع و تلاش شبانه نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، این آتش‌سوزی به طور کامل اطفاء شد.

وی ادامه داد: علت آتش‌سوزی سهل‌انگاری افرادی است که با حضور در طبیعت و روشن کردن آتش برای پخت‌وپز اقدام به این کار کرده و بعد از ترک محل، آتش را به طور کامل اطفاء و خاموش نکرده‌بودند.

حسینی گفت: با توجه به فصل پاییز و خزان طبیعت و وزش باد، احتمال آتش‌سوزی در طبیعت و جنگل‌ها وجود دارد و از این‌رو از شهروندان و مردم عزیز درخواست می‌شود قبل از ترک محل، آتش را به طور کامل خاموش کنند و در صورت مشاهده آتش، مراتب را بلافاصله به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار