مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان به ذخیره‌سازی کود کود کلرور پتاسیم با بیش از هزار و 755 تن در انبارهای تحت پوشش و کارگزاری‌های این شرکت خبرداد و گفت: جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی برای مصرف سرک کشاورزان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 30 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، سید صمد ضیائی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در سال زراعی جاری به دلیل افزایش ۳.۷ درجه حرارت دمایی نسبت به دوره بلندمدت و همچنین سال قبل و رطوبت کافی خاک براثر چند بار بارش مناسب، شاهد سطح سبز و تراکم مطلوب زراعت پاییزه در استان گلستان هستیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: شرایط آب و هوایی فعلی گلستان سبب تحریک رشد گیاهان زراعی و طی کردن مراحل رشدی زودتر از تقویم زراعی سال‌های قبل شده است.

وی اضافه کرد: اگر این شرایط ادامه یابد و یا به یکباره هوا سرد شود، احتمال خسارت سرمازدگی وجود دارد.

ضیایی اضافه کرد: در مرحله شروع پنجه زنی تا اوایل ساقه رفتن، اگر گندم ارتفاع زیادی دارد، کود ازته کمتر «۵۰ کیلوگرم در هر هکتار» با کود کلرور پتاسیم مخلوط و بر اساس نتایج آزمون خاک استفاده شود تا مقاومت گیاه در مقابل آفات، بیماری‌ها و سرما افزایش یابد و استحکام ساقه آن زیاد شود.

وی ادامه داد: کار فرآیند عملیات حمل، تخلیه، کیسه‌گیری کود فله کلرورپتاسیم ارسالی از مبادی‌های امیرآباد مازندران و بندر امام خمینی (ره) به صورت جامبو بک و فله با بهترین کیفیت بسته بندی و در استان در حال انجام است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: روزانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ تن کود کلرورپتاسیم در انبار‌های استان کیسه‌گیری و به انبار کارگزار‌های استان ارسال می‌شود.

ضیائی همچنین به ذخیره سازی کود کود کلرور پتاسیم به بیش از هزار و ۷۵۵ تن در انبار‌های تحت پوشش و کارگزاری‌های این شرکت اشاره کرد و جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی برای مصرف سرک کشاورزان وجود ندارد.

وی بیان کرد: قیمت کود کلرورپتاسیم یارانه‌ای و براساس قیمت سال گذشته به ازای هر کیسه ۵۰ کیلویی، ۵۷۵ هزار تومان بین کشاورزان توزیع می‌شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار