مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به ضرورت دعوت به حضور در انتخابات با رویکرد مردمی، گفت: ۵۰ مجموعه شاخص مردمی برای تقویت مشارکت در انتخابات پای کار آمده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 21 February 2024

به گزارش تابناک گلستان، فرهاد سمیعی با اشاره به اینکه قبل از هرگونه اقدامی در راستای انتخابات اطلاعات پایه‌ای را از مشارکت اجتماعی در سطح استان قرار دادیم، اظهار کرد: به همین منظور درصد حضور مردم در شهر‌ها و روستا‌های محتلف و تراکم رای در مناطق مختلف را به صورت دقیق و کارشناسی بررسی کرده و نتایج تحلیل آن را استخراج کردیم.

وی با بیان اینکه برای اقدامات در این حوزه باید به حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توجه کرده و روش حرکت را در این محور‌ها سازماندهی کنیم، افزود: بر این اساس و در این محور‌ها فرآیند حرکت خود را بر دو بال نشاط آفرینی و تبیین استوار کرده و مسیر را از ماه‌ها قبل آغاز کردیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های خود را در ریل فضای عمومی جامعه با رویکرد نشاط آفرینی تدوین و اجرایی کردیم، خاطرنشان کرد: در حوزه نخبگانی، علمی و دانشگاهی نیز تلاش کردیم در راستای جهاد تبیین مسیر روشنگری و گره‌گشایی ذهنی را تداوم بخشیم.

سمیعی از ارائه داده‌های تحلیلی اقتصادمحور به معاونت تخصصی در استانداری و انتقال موارد به پایتخت خبر داد و گفت: تلاش کردیم آنچه را در کف میدان احصا کرده‌ایم از ماه‌ها قبل برای تصمیم‌سازی و جلوگیری از التهابات اقتصادی موثر بر مشارکت به عزیزان ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما در حوزه سیاسی همواره این بوده است که در انتخابات باید شاهد حضور حداکثری عمده نیرو‌های انقلاب اعم از گرایشات و جریانات سیاسی مختلف باشیم، ادامه داد: به لطف خدا با تدابیری که اندیشیده شده توجه به همه ظرفیت‌های قومی، مذهبی و سیاسی در استان گلستان به نحو مطلوب در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به اینکه درحوزه اجتماعی قریب به ۵۰ مجموعه شاخص دارای مخاطب در سطح استان را احصا کردیم، افزود: این مجموعه‌ها که شامل گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی و ... بودند در چند ماه اخیر توسط مدیران ارشد استان به گفتگو و تبیین دعوت شده و هم‌اندیشی خوبی در این حوزه صورت گرفت که حضور استاندار و معاون سیاسی استاندار در شهر‌ها و روستا‌ها به صورت مکرر در همین راستا بوده است.

سمیعی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و نشاطی تلاش کردیم از ظرفیت مناسبت‌های ملی مذهبی با محوریت جشن‌های مردمی بهره ببریم، اضافه کرد: برای نخستین بار در گنبدکاووس در قالب یک جشن در روز مبعث قریب به ۵۰ هزار نفر را گرد هم آورده و بستر همدلی و تقویت وحدت در راستای منافع انقلاب را فراهم کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در ۱۰ شهرستان که فضا برای برگزاری جشن نیمه شعبان مهیا بوده، جشن بزرگی در این روز برگزار خواهیم کرد، گفت: جشن «شکوه ایران زمین» نیز برای مناطق ساحلی و ترکمن‌نشین استان تدارک دیده شده است.

مدیر کل امور اجتماعی بر ضرورت تدوین برنامه‌های شاخص برای دستگاه‌های اجرایی دارای مخاطب بالا تاکید کرد و گفت: تلاش ما این بود که در این مسیر نیز ضمن دریافت برنامه‌های دستگاه‌های مذکور یک برنامه جامع تدوین و به این عزیزان ابلاغ شد تا در راستای مشارکت پرشور در انتخابات گام‌های محکمی برداشته شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار