ضرورت ترویج فرهنگ استفاده غذای سالم

کد خبر: ۱۲۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 11 November 2015

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: فرهنگ استفاده از غذاهای سالم بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

خسرو ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی که باید در راستای سلامت دانش‌آموزان انجام دهیم تبیین فرهنگ استفاده از غذاهای سالم در بین دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: متأسفانه استفاده از خوراکی‌هایی که منبع غذایی نداشته و برای سلامتی نیز ضرر دارد در بین نسل امروز رواج دارد.

‌مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تأکید کرد: دانش‌آموزان باید خوراکی‌هایی را مصرف کنند که سرشار از مواد غذایی باشد تا بتوانند در یادگیری دروس موفق‌تر عمل کنند.

ساکی ارتقای سلامت دانش‌آموزان را مهم ارزیابی کرد و افزود: برای رسیدن به این هدف باید استفاده از تغذیه سالم را در بین دانش‌آموزان ترویج دهیم.

وی افزود: متأسفانه خوردن پفک،‌ چیپس و ساندویچ‌ها هرگز نمی‌تواند جایگزین خوبی در زمینه غذاهای سالم باشد.

وی یکی از برنامه‌های این اداره کل را برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان در این استان فراهم کردن بسته‌های سلامت عنوان کرد و افزود: در این راستا و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم با تهیه این بسته‌ها در مسیر سلامت و تندرستی دانش‌آموزان در مدارس پیش برویم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز استفاده از موادغذایی مجاز مانند خشکبار، خرما، شیر، میوه ، لقمه‌های سالم و غذاهای گرم از مهمترین پیشنهاداتی است که در این بسته به دانش‌آموزان توصیه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار