مدیر کل استاندارد البرز با بیان اینکه ایمنی مراکز تفریحی مردم و بازی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است، به صاحبان این گونه مراکز و تجهیزات در خصوص رعایت الزامات ایمنی هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ 02 July 2024

به گزارش «تابناک البرز» محمد آئینی افزود: اکنون تعداد زیادی از وسایل تفریحی و ورزشی نصب شده در بوستان های عمومی و مراکز بخش خصوصی مشمول استاندارد اجباری هستند که فهرست آن ها از طریق اداره کل استاندارد استان البرز و یا از سامانه نظارت بر تجهیزات تفریحی سازمان ملی استاندارد ایران قابل استخراج است .

وی تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن تابستان و تعطیلی مدارس، نظارت اداره کل استاندارد البرز بر تجهیزات تفریحی پارک ها و زمین های بازی تشدید شده و از ساکنان استان به عنوان بازرسان افتخاری استاندارد این انتظار را داریم تا از طریق سامانه مردم دار ۱۵۱۷ تجهیزات تفریحی غیر استاندارد را به این اداره کل معرفی نمایند.

دبیر شورای استاندارد استان البرز تصریح کرد: مالکان، بهره برداران و صاحبان وسایل تفریحی موظف هستند که تصویر مجوز و تاییدیه های معتبر وسایل خود از سازمان ملی استاندارد را در کنار این تجهیزات در دید عموم قرار دهند تا برای شهروندان قابل مشاهده باشد.

وی گفت: مسوولیت بروز هرگونه سانحه برای تجهیزات تفریحی غیراستاندارد با مالکان و بهره برداران این وسایل بوده و اداره کل استاندارد در این خصوص و در دفاع از حقوق کودکان هیچ اغماضی نخواهد داشت و نسبت به معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

آئینی بیان کرد: در صورتی که وسیله تفریحی فاقد مجوز معتبر و تاییدیه های الزامی استاندارد باشد شرکت های بیمه هیچ گونه مسئولیتی را نپذیرفته و صاحب و بهره بردار وسیله تفریحی مسئول تمام خسارت های احتمالی وارده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار