سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس گفت: حدود ۷ آموزشگاه صنایع دستی در سطح شهرستان فردیس داریم که انواع هنر‌های صنایع دستی را آموزش می‌دهند و تولید آثار نیز در همین مراکز انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱ 13 June 2024

به گزارش «تابناک البرز» مهدی شاهوردی گفت: بحث صنایع دستی به حوزه میراث فرهنگی مربوط می‌شود منتهی در گذشته میراث فرهنگی هم با مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد بوده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس ادامه داد: حدود ۷ آموزشگاه صنایع دستی در سطح شهرستان فردیس داریم که انواع هنر‌های صنایع دستی را آموزش می‌دهند و تولید آثار نیز در همین مراکز انجام می‌شود.

وی افزود: آموزشگاه‌های هنر صنایع دستی در شهرستان فردیس برتر هستند، از جمله آموزشگاه سراج که در سطح کشور نیز جزء برترین‌ها و صاحب آموزشگاه نیز از کارآفرینان برتر کشور است.

شاهوردی تصریح کرد: شهرستان فردیس در حوزه صنایع دستی و هنر رتبه اول را دارد و بیشتر نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها را در سطح استان با همکاری اداره میراث فرهنگی و بسیج هنرمندان برگزار کردیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد فردیس گفت: بیشترین هدف ما در بحث برگزاری نمایشگاه، حمایت از هنر بود که در کنار جشنواره، نمایشگاه را نیز برگزار کردیم که مردم بتوانند از بزرگوارانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، خرید کنند که در عین حال یک جنبه حمایتی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه درب اداره فرهنگ و ارشاد فردیس به روی هنرمندان تمامی عرصه‌ها باز است و ما در حد توان حمایت مالی و معنوی از این عزیزان انجام می‌دهیم، ادامه داد: هر هنرمندی در این حوزه بخواهد نمایشگاه برگزار کند ما در اداره فرهنگ و ارشاد از او حمایت خواهیم کرد و خدمتگزار آن‌ها هستیم، گالری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و اگر بخواهند مکانی برای آموزش به صورت فستیوال یا مقطعی، می‌توانیم کلاس در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا بتوانند کار خود را انجام دهند.

شاهوردی افزود: اداره میراث فرهنگی در شهرستان فردیس مستقر نیست و به همین دلیل یک عقب‌افتادگی در حوزه‌های این‌چنینی داریم، اما بیشتر حوزه‌هایی که به اداره فرهنگ و ارشاد برمی‌گردد همین حوزه‌های حمایتی، صدور مجوز‌های آموزشگاه‌ها یا برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های مختلف است که ما با هماهنگی تا جایی که توان داشته‌ایم، برگزار کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار