امام جمعه کرج

روسای جمهور به جای انجام وظیفه، نظریه پردازی می‌کنند/ برخی حرف گزاف زیاد می‌زنند/ برخی از حامیان فتنه در البرز مسئولیت گرفته‌اند

نماینده ولی فقیه بدون نام بردن از رئیس جمهوری خطاب به وی گفت: توصیه می‌کنم که گوینده این حرف مجددا به حوزه علمیه مراجعه کرده و از یک طلبه علوم دینی این بحث را دوباره درس بگیرد
کد خبر: ۱۲۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 13 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: نماز سیاسی و عبادی جمعه شهرستان کرج امروز نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار شد.
آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی‌ در خطبه‌ دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی در هفته گذشته سخنان ارزشمند و رهنمودهای بسیار مهمی در جمع دانشجویان بیان فرمودند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی تصریح کرد:‌ دانشگاه مهمترین مرکز تربیت مدیران آینده کشور است که باید در کنار آموزش علوم، افراد متعهد و متخصص تربیت کند.
خطیب جمعه کرج با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام عظمای ولایت گفت: متأسفانه عده‌ای خیال می‌کنند که برگزاری مراسم مختلط و برپایی کارهای حرام، می‌توانند در دانشگاه‌ها و جامعه روحیه نشاط و شادی را ترویج کنند که این اعتقاد گزافی است.
حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید همه در برابر نفوذ دشمن هوشیار بوده و مقاومت کنیم، گفت: دشمنان با طراحی از قبل قصد نفوذ دارند و مرحله به مرحله نقشه شوم و توطئه‌های خود را دنبال می‌کنند.
وی بیان داشت: همه ما در خطر نفوذ هستیم که باید هوشیار باشیم، همچنین دستگاه‌های مختلف به ویژه صدا و سیما، وزارت ارشاد و حتی وزارتخانه‌های مهم در معرض خطر نفوذ هستند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: مسئولان و به ویژه مدیران ارشد باید هوشیار و با بصیرت باشند و بدانند که حرکت اشتباه آنها، در آن سوی مرزها بلوا بر پا می‌کند و نباید به گونه‌ای رفتار کرد که در زمین دشمن بازی کنیم.
حسینی همدانی گفت: شرایط حساسی داریم و دشمن با تغییر چهره به دنبال نفوذ است. حتی با چهره خبرنگار، تاجر و غیره وارد دستگاه‌های کشور شده و به دنبال نفوذ و جاسوسی هستند و می‌خواهند حرکت توسعه کشور را کند کنند.
وی افزود: به طور قطع دستگاه‌های اطلاعاتی به وظیفه خود عمل کرده و جاسوسان دشمن را دستگیر می‌کنند، اما نمی‌دانیم چرا پس از این دستگیری‌ها، عده‌ای ناراحت شده و اعتراض می‌کنند. مگر نمی‌بینیم که عده‌ای با نفوذ در بخش‌های مختلف از جمله رسانه‌ها به دنبال تحریف اندیشه‌های امام(ره) و انقلاب بوده و متأسفانه در برخی از رسانه‌ها با ترویج بی‌بندباری و تفکرات غربی به دشمن کمک می‌کنند.
امام جمعه شهرستان کرج گفت: دشمن حتی بر روی نیروهای مومن و انقلابی و ارزشی سرمایه‌گذاری کرده و می‌خواهد در داخل نیروهای انقلابی از جمله بسیج نفوذ کند، اما مطمئن باشند که مردم ولایی ایران با بصیرت هستند و دست دشمن را خوانده‌اند.
حسینی همدانی اظهار داشت: توطئه دشمن برای دلسرد کردن مردم نسبت به اسلام و انقلاب محقق نخواهد شد؛ در شبکه‌های مجازی دشمن به دنبال منحرف کردن ذهن مردم است و برای این کار سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. اما ملت ایران هرگز دست از مبارزه با استکبار جهانی به ویژه آمریکا بر نداشته و رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضربه‌ای که فتنه به ملت ایران در سال 88 وارد کرد، گفت: فتنه خط قرمز نظام و رهبری است، اما متأسفانه عده‌ای به دنبال تطهیر چهره سران فتنه هستند و می‌خواهند فتنه‌گران را از انزوا خارج کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: عده‌ای که متأسفانه وارد دستگاه‌های اجرایی شده‌اند و در استان البرز هم مسئول هستند، به دنبال تطهیر چهره فتنه‌ و سران فتنه هستند، اما قاطعانه اعلام می‌کنیم که فتنه خط قرمز نظام و رهبری است.
حسینی همدانی گفت: مردم با هوشیاری رفت و آمد این افراد به البرز را رصد می‌کنند، اما ما سکوت می‌کنیم و نام این‌ها را نمی‌آوریم به دلیل رعایت مصلحت است و اگر لازم باشد چهره آنها را رسوا می‌کنیم و برای این کار لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که عده‌ای این مسائل را بیان می‌کنند، متهم به تندروی می‌شوند، با این تعریف که قطعاً اشتباه است، باید اجرای بسیاری از وظائف را باید کنار بگذاریم چون تندروی است، البته وقتی موضوعی را در نماز جمعه مطرح می‌کنیم، این حرف‌ها برای روشنگری است و ما قصد مچ‌گیری نداریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: زمانی که در یک تریبون عمومی بیانی گزاف و باطل گفته می‌شود، وظیفه همه به ویژه علما است تا در این مورد روشنگری کنند. یکی از اشکالات ما این است که مسئولان دولتی و اجرایی به جای اینکه به وظیفه خود عمل کنند، شروع کردند به نظریه پردازی. رؤسای جمهور طی این سال‌ها این کار را کردند؛ در طول مدت ریاست به جای اینکه به کار اصلی بپردازند، شروع کردند به نظریه‌پردازی.
حسینی‌همدانی افزود: در این دوره هم همین کار را می‌کنند، مثلاً عده‌ای سعی می‌کنند که جامعه را به سمت دوقطبی شدن هدایت کنند که این کار از اهداف دشمن است.
وی گفت: متأسفانه دارند جوری به جامعه القا می‌کنند که افراد انقلابی و محافظان انقلاب عده کمی هستند، این برداشت غلطی است که دائم در حال القای این حرف گزاف هستند.
امام جمعه کرج افزود: جدیداً حرفی مطرح شده و گفتند که امام مسلمین را می‌توان نقد کرد؛ این چه حرفی است که گفته می‌شود. ما در بحث ولایت فقیه تأکید کردیم که در یک جامعه اسلامی می‌توان از همه سوال کرد و نحوه و شرایط دارد. متأسفانه بعضی حرف‌ها جامعه را ملتهب می‌کند. اگر منظور گوینده از امام مسلمین، امام معصوم است که توصیه می‌کنم که گوینده این حرف دوباره به حوزه علمیه مراجعه کرده و از یک طلبه علوم دینی این بحث را دوباره درس بگیرد چرا که انحراف در عقیده است.
حسینی همدانی افزود: اما اگر منظور از امام مسلمین فقیه جامعه شرایط و عادلی بوده که اداره جامعه را بر عهده گرفته است، باید پرسید که این چه حرفی است که در آن فضا و آن شرایط زدید و می‌خواهید چه چیزی را ثابت کنید. مگر کسی بر خلاف این گفته است و مگر خود ایشان (فقیه عادل و جامع شرایطی که اداره جامعه را بر عهده دارد) به غیر از این فکر می‌کنند.
وی ادامه داد: شعاری حرف زدن و نظریه پردازی خوب نیست. البته بیان این حرف‌ها به نظر می‌رسد که مقدمه چینی برای حرف‌های دیگری است که فعلاً نمی‌خواهم در این مورد حرفی بزنم و وارد آن شوم. شما باید به فکر معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی باشید که هنوز هم شروع نکردید.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: آن کسی که این حرف را زده، باید دوباره این درس را در حوزه علمیه یاد بگیرد. آنچه که در علوم دینی و دروس آمده است، نصیحت است. یعنی در مقام خیرخواهی نصحیت کنیم. البته وقتی می‌شود خیرخواهی برای رهبری داشت،‌ قطعاً می‌توان برای رئیس جمهور و وزرا و وکلا هم خیرخواهی کرد و آنها را نصحیت کرد و به آنها تذکر داد. بنده هم از روی خیرخواهی و نصحیت به رئیس جمهوری می‌گویم که همانطور که ناامید کردن مردم خطا است، امید موهوم و واهی دادن به مردم هم خطا و ناپسند.
حسینی‌همدانی افزود: می‌گویند بخشی از حکومت، بخش دیگر را مورد اعتراض و تخریب قرار ندهد، اما در همان سخنرانی می‌بینیم که قوه قضاییه مورد هجمه قرار می‌گیرد، این کار درستی نیست.
وی گفت: از باب نصیحت و خیرخواهی می‌گویم که چرا دیپلماسی ما اینقدر ضعیف است. اگر یک تبعه کشوری در یک جای دنیا، اتفاقی برایش بیافتد، عالم را به هم می‌زنند. اما چند ایرانی را 3 سال گرفتند و چند روز پیش گردن زدند، دیپلماسی کشور تکان نخورد. کجا برویم صحبت کنیم. می‌بینیم وضعیت شهدای منا را که هیچ کاری نکردید. چه کاری برای احقاق حقوق شهدای منا کردید.
امام جمعه کرج گفت: تعدادی جاسوس را ما گرفتیم، این همه در دنیا غوغا علیه ما به راه افتاد، اما 3 نفر ایرانی را بدون محاکمه و دادگاهی گردن می‌زنند، دیپلماسی ما تکان نمی‌خورد. بعد در جلسات عمومی به مسائل دسته پنجم و ششم که مشکلی از ما حل نمی‌کند را مطرح می‌کنند و ذهن و روح مردم را خسته می‌کنند. من چند هفته کم صحبت کردم، اما این هفته باید حرف‌ها را می‌گفتیم که باز هم تاکید می‌کنم برای مچ‌گیری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار