سهم رسانه‌های از امکانات فرهنگی کرج!

کد خبر: ۱۲۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 15 November 2015

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج با بیان اینکه رسانه های جمعی برای عرضه محصولات فرهنگی نیاز به مکان های ویژه دارند، گفت: تاکنون سهم رسانه ها از امکانات فرهنگی مانند دکه های مطبوعاتی در کرج داده نشده است.

دکتر میرابراهیم صدیق روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز بسیاری از دکه های مطبوعاتی کرج به جای کار فرهنگی به مکان عرضه سیگار و تنقلات تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید راهکار اساسی را برای فعالیت دکه های مطبوعاتی ارایه دهند.

عضو شورای کلانشهر کرج گفت: اختصاص دکه های مطبوعاتی به رسانه های جمعی علاوه بر درآمد زایی و کمک به پیشبرد برنامه های فرهنگی، در تقویت جایگاه و پایگاه رسانه ای تاثیر گذار است.

صدیق تاکید کرد: واگذاری بخشی از این دکه ها به مطبوعات در واقع رقابت سالم رسانه ای را تقویت می کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه فعالیت برخی دکه های مطبوعاتی نه تنها فرهنگی نیست بلکه با معضلات و مشکلاتی همراه بوده که نظارت جدی بر آنها ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهرکرج گفت: البته این مشکلات متاثر از بی توجهی مسئولان شهری و فرهنگی به فعالیت های صنفی و حرفه ای است.

این استاد دانشگاه افزود: رسانه ها، بازوان فرهنگ، اندیشه و خرد جمعی هستند و باید به جایگاه آنها توجه ویژه داشت.

صدیق با بیان اینکه رسانه درتنویر افکار عمومی،فرهنگ سازی و ارتقای بینش و آگاهی اجتماعی نقش اساسی و ارزنده دارد،تصریح کرد: توجه مسئولان به این مقوله ها می تواند دایره آگاهی بخشی را در جامعه گسترده کند.

وی افزود: برخی به جایگاه و اهمیت رسانه بی توجه هستند در حالیکه با نگاه ویژه به کارکرد رسانه، می توان بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی را کاهش داد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: رسانه دارای کارکرد های مختلف و فراگیر بوده که از جمله این کارکردها، آموزش عمومی و ارتقای سطح آگاهی درجامعه است.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری و مسئولان فرهنگی می توانند با تقویت جایگاه رسانه و پرداختن سهم آن از امکانات عمومی و شهری، بستر را برای جهش فکری، فرهنگی ، علمی، دینی، اقتصادی و سازندگی مردم فراهم کنند.

صدیق گفت: رسانه پویا و با نشاط در جامعه امید بخش و محرک فکر و اندیشه والا است و هر رسانه می تواند به یک دانشگاه عمومی تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار