امور غیرحاکمیتی به مردم واگذار شود

کد خبر: ۱۴۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 10 December 2015

استاندار البرز با اشاره به رشد سازمان‌های مردم نهاد در استان البرز گفت: تلاش دولت بر این است که امور غیرحاکمیتی به بخش خصوصی و مردم واگذار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، سید حمید طهایی شامگاه روز گذشته (17آذر)، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: استان البرز که در سال 90 به عنوان یک استان تازه تاسیس راه‌اندازی شد در این مدت با تلاش مسئولان و خدمتگذاران تا حدود شکل یک استان واقعی به خود گرفته است.

وی افزود: در سرشماری سال 90 این استان دو میلیون و 500 هزار نفر را در خود جای داده است و در حالی که نرخ رشد جمعیت در کشور یک و 29 صدم درصد است و این رقم در استان البرز سه و چهار صدم درصد است.

وی از البرز به عنوان کریدور ملی حمل و نقل در منطقه خاورمیانه یاد کرد و گفت: البرز در مسیر 14 استان کشور قرار داشته و 18 درصد ترافیک کشور از طریق مسیرهای البرز انجام می‌شود و مسیر هوایی فرودگاه پیام نیز یکی از مهمترین مسیرهای هوایی کشور به شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه کرج ششمین کلانشهر کشور است افزود: وجود مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی متنوع در این استان، البرز را در موقعیت یکی از قطب‌های مهم علم و فناوری کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: رشد تعداد دانش‌آموزان اول ابتدایی در سال جاری هشت و 12 صدم درصد برآورد شده است و تعداد کل دانش‌آموزان در البرز به 420 هزار نفر می رسد که در کنار 140 هزار دانشجوی این استان مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول به تلاش دولت برای توسعه بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: دولت بر این است که امور غیرحاکمیتی را به بخش خصوصی و مردم واگذار کند و در این مدت 150 سازمان مردم نهاد در استان البرز در بخش های مختلف شکل گرفته است.

وی با تاکید بر رشد و بالندگی فرهنگی-سیاسی در استان البرز تصریح کرد: گروه‌های سیاسی و احزاب شناسنامه‌دار که پیش از این در استان البرز نمایندگی دائم نداشتند در حال حاضر دارای دفتر نمایندگی در استان هستند که این از رشد و بالندگی فرهنگی-سیاسی در استان حکایت دارد.

طهایی در پایان گفت: وجود دو سد بزرگ امیرکبیر و طالقان در استان البرز در کنار تامین بخشی از آب شرب پایتخت یک دستاورد زیست محیطی به شمار می‌رود و امیدواریم با همکاری وزارت نیرو طرح‌های بهتری نیز در استان اجرا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار