ضرورت توسعه علوم قرآنی در بین خانواده‌ها

کد خبر: ۱۶۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 19 January 2016


نماینده ولی فقیه در استان البرز بر ضرورت توسعه علوم قرآنی در بین خانواده‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی توسعه قرآنی استان البرز اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم علوم قرآنی را در بین خانواده‌ها نهادینه کنیم.

وی در ادامه به پرتال قرآنی استان البرز اشاره کرد و افزود: در بخش پرتال قرآنی به تمامی نکات قرآنی پرداخته شده است و جا دارد که بخش بانوان و کودکان و نوجوانان نیز در این پرتال راه‌اندازی شود.

در ادامه این نشست دبیر هماهنگی شورای توسعه قرآنی استان البرز نیز طی سخنانی با تأکید بر اهمیت توسعه و ترویج علوم قرآنی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ما در عرصه فرهنگی توسعه و ترویج علوم قرآنی است.

سید موسی حسینی کاشانی ادامه داد: در این راستا در نظر داریم تا با اهمیت دادن به این موضوع علوم قرآنی را در بین نسل امروز نهادینه کنیم و نوجوانان و جوانان بیشتری را حافظ قرآن نماییم.

وی در ادامه سخنان خود به طرح‌های قرآنی اجرا شده در استان اشاره کرد و گفت: طرح مشاوره قرآنی، نمایشگاه قرآنی، همایش خادمان قرآن و ... از مهمترین برنامه‌هایی بوده است که برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قران در این استان انجام شده است.

مدیرکل ارشاد البرز با بیان اینکه برگزاری این طرح‌ها مورد استقبال بسیاری از مردم در این استان قرار گرفت افزود: در نظر داریم برنامه‌ و طرح‌های بیشتری را در قالب آموزه‌های قرآنی در استان اجرایی کنیم.

حسینی کاشانی با بیان اینکه هم اکنون برای تأمین اقلام قرآنی 10 میلیون تومان تصویب شده است، افزود: برای اجرای طرح‌هایی چون حافظان قرآن دیگر دستگاه‌های فرهنگی نیز باید با ما تعامل داشته باشند.

در ادامه این مراسم همچنین محمد خانی، مسئول راه‌اندازی پرتال قرآنی استان البرز هدف از راه‌اندازی این پایگاه پرتال قرآنی را تجمیع اطلاعات قرآنی استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این راستا آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های قرآنی، قسمت پرسش و پاسخ، صوت و فیلم و ... در این پرتال جانمایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار