کد خبر: ۱۶۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 25 January 2016


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: شناسایی نارسایی‌های استان البرز در زمینه‌های آموزشی ‌و پرورشی، در دستور کار شوراهای آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از پایگاه خبری امام جمعه کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در همایش بزرگداشت هفته‌ی شوراهای آموزش‌وپرورش که عصر دیروز و با حضورمشاور معاون وزیر و مدیر امور شوراهای وزارت آموزش‌وپرورش در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به مقام رفیع آموزش‌وپرورش، این عمل را از مهم‌ترین وظایف انبیا برشمرده و اظهار داشت: مطالعه‌ تاریخ برخورد و مقابله‌ حضرت موسی (ع) و فرعون زمان ‌آن حضرت، الگویی برای روند فعالیت‌های آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به مقابله‌ حضرت موسی (ع) و فرعون در دو جبهه‌ سخت و نرم، افزود: باید انحراف در قدرت و تفکر گرفته شود و تا زمانی که این مهم محقق نشود جامعه به‌سوی کمال و پیشرفت حرکت نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: دهه مبارک فجر نقطه علفی برای ملت ایران در طول تاریخ است و این روز الهی با رهبری کسی که تحت تعلیم اولیای خدا و علما ربانی بود شکل گرفت و یادآوری این ایام روحیه صبور و شکور بودن را در همه زنده می‌کند.

وی بیان کرد: هر انقلاب بزرگی ضایعاتی به همراه دارد و بدکاری بدخواهان و واداده‌های داخلی و فریب‌خوردگان را نباید نادیده گرفت؛ البته خداوند حکومت اسلامی را در زمین استوار می‌کند به این شرط که مردم نیز اهل مبارزه و شکرگزاری باشند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: اگر کسی بخواهد منفعت‌‌طلبانه اقدام کند قطعاً چنین کسی شاکر نعمت انقلاب نخواهد بود و خداوند تعالی در قران کریم فرمود "ما عده‌ای از مردم را از بین بردیم و شما را به روی کار آوردیم تا ببینیم رفتار شما چگونه خواهد بود" لذا اگر مبانی دینی را کنار گذاشته و تخلف داشته باشیم خداوند دین را گرفته و دست قوم دیگری قرار می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: آموزش‌وپرورش وظیفه و رسالت انبیا الهی را بر عهده دارد چراکه دانش‌آموزان از اوان کودکی تحت آموزش‌های این دستگاه قرار دارند و این نهاد باید برنامه‌ریزی مستحکمی برای نورانی کردن و تعالی زندگی آن‌ها داشته باشد.

وی تاکید کرد: شورای آموزش‌وپرورش باید شناسایی نارسایی‌های استان را در زمینه‌های آموزشی و پرورشی در دستور کار قرار دهد و با توجه به نوپا بودن البرز لازم است توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد چراکه استان البرز بیش از 420 هزار دانش‌آموز دارد.

وی اظهار داشت: امروز ما در هجمه فرهنگی شدید به سر می‌بریم و آموزش‌وپرورش، نوجوانان، جوانان و کودکان و به‌ویژه دختران، بیش از سایر اقشار در معرض این تهدیدات قرار دارند؛ باید جلسات این شوراها وجهه آموزشی و پرورشی بودن خود را حفظ کنند و برنامه‌هایی طراحی شود تا دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های ناشی از تهاجمات فرهنگی محافظت شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار