امام جمعه کرج:
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به وظائف شورای نگهبان در حراست از انقلاب اسلامی گفت: نباید نهادی که وظیفه نظارت بر انتخابات دارد را تضعیف کرد.
کد خبر: ۱۷۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 29 January 2016
نماز سیاسی ـ عبادی جمعه این شهرستان ظهر امروز امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار شد.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: در هفته‌های اخیر که شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود در احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات عمل کرد، موضوعاتی در سطح جامعه مطرح شد.
وی افزود: از یک سو این شورا وظیفه دارد افرادی که مجرم و منحرف و ضد انقلاب هستند را اجازه ندهد که به مجلس نفوذ کنند و این وظیفه مهم و خطیری است که بر عهده شورای نگهبان قرار داد.
خطیب جمعه شهرستان کرج گفت:‌ از سوی دیگر در یک نظام اسلامی هر شهروندی حقوق دارد و نباید حقوق شهروندان در یک نظام اسلامی نادیده گرفته شود و حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن از جمله این حقوق است.
حسینی همدانی افزود: همه ما در آستانه انتخابات باید به صورتی عمل کنیم که هم حقوق شهروندان به ویژه حق انتخاب کردن و انتخاب شدن رعایت شود و هم شورای نگهبان بتواند در فضایی آرام و سالم به وظائف قانونی و حساس خود عمل کند.
وی تاکید کرد: نباید به بهانه‌های مختلف نهادی که وظیفه حراست از انقلاب و وظیفه جلوگیری از نفوذ نااهلان به مجلس را داشته و به طور کلی مسئول نظارت بر صحت انتخابات است را تضعیف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار