نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد

انتقاد از پهن کردن سفره‌های رنگین به جای کمک به هم‌نوع

وی افزود: کشورهای استکباری با اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام مشکل دارند و به همین دلیل است که می‌بینیم سران کاخ سفید سال‌هاست پروژه اسلام‌هراسی و شیعه‌‌هراسی را در جهان ترویج می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 06 May 2016
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: نظام استکباری با اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام مشکل دارد.
نماز سیاسی و عبادی جمعه امروز شهرستان کرج با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسئولان شهری به امامت آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی برگزار شد.
خطیب جمعه کرج در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی به سالروز بعث پیامبر گرامی اسلامی(ص) اشاره کرد و گفت: رسول مکرم اسلام(ص) پیام‌آور رحمت، محبت و مهربانی بوده و دین مبین اسلام نیز دین رحمت و رافت است.
حسینی‌همدانی افزود: حضرت رسول(ص) زمانی به پیامبری از سوی پروردگار مبعوث شدند که جهان را جهل و نادانی گرفته بود و عده‌ای بر جان و مال و همه چیز مردم حکومت کرده و حقوق آنها را به ظلم زیر پا می‌گذاشتند.
وی تصریح کرد: در شرایطی که انسان دوره جاهلیت دختران خود را زنده به گور می‌کرد، حضرت محمد(ص) با پیام عشق و محبت و مهربانی به میان مردم آمد و آنها را به سمت تعالی و سعادت هدایت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: در همان دوران نیز حکومت‌های ظالم با پیام دین مبین اسلام به مخالفت پرداختند و این مخالفت تا امروز نیز ادامه دارد.
حسینی‌همدانی با اشاره به تعابیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) از اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی گفت: عده‌ای می‌خواهند از اسلام فقط نامی باقی باشد و بیشتر گوش به فرمان استکبار جهانی و تحت تاثیر غربی‌ها هستند.
وی افزود: کشورهای استکباری با اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام مشکل دارند و به همین دلیل است که می‌بینیم سران کاخ سفید سال‌هاست پروژه اسلام‌هراسی و شیعه‌‌هراسی را در جهان ترویج می‌کنند.
امام جمعه شهرستان کرج بیان داشت: به طور قطع دین مبین اسلام با آنچه که برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی انجام می‌دهند، همخوانی ندارد و تنها راه نجات و تعالی و سعادت بشریت، راه اسلام ناب محمدی(ص) است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از صفات اصلی مؤمنان و اهل تقوا نیکوکاری است،‌ گفت:‌ این موضوع در کلام‌الله مجید و اندیشه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)‌ مورد تأکید ویژه قرار دارد و مؤمنان نباید از این مهم غافل شوند.
وی افزود: به عنوان نمونه زمانی که بسیاری از مردم برای تأمین هزینه‌های جهیزیه و عروسی فرزندان خود مشکل دارند، نباید با انداختن سفره‌های مجلل اسراف کرد و می‌توان این هزینه‌ها را صرف رفع مشکلات مردم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اشاره کرد و گفت:‌ شجره طیبه سپاه نماد پاسداری از اصول و ارزش‌های دینی است و ما شاهد هستیم که استکبار جهانی به دنبال تخریب این نیروی مخلص است، اما به بصیرت و هوشیاری ولایت و ایثار و فداکاری پاسداران توطئه‌های دشمنان خنثی شده و می‌شود.
خطیب جمعه کرج با اشاره به توطئه‌های اسلام و انقلاب تأکید کرد: کشورهای استکباری به دنبال تخریب اسلامی ما هستند و ما باید با هوشیاری و حرکت در مسیر ولایت در مقابل توطئه‌های دشمنان از ارزش‌های دینی خود پاسداری کنیم.
حسینی‌همدانی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت افزود: ضرورت دشمن‌شناسی، توجه به استقلال ایران، تلاش در جهت بیداری اسلامی و عزت مسلمانان از جمله مهمترین فرازهای رهنمودهای ولایت در هفته‌های اخیر بوده است.
وی ارزش نهادن بر پاسداران،‌ رزمندگان،‌ ایثارگران و جانبازان را گام مهمی در جهت حفظ و حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی توصیف کرد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال منحرف کردن ذهن جوانان ما هستند، گفت:‌ اگر در مسیر شهدا و امام شهیدان حرکت کنیم از مسیر اصلی که همان مسیر ولایت است، منحرف نمی‌شویم، اما متأسفانه شاهد هستیم که عده‌ای به دام دشمنان افتاده و در مسیر دشمنی حرکت می‌کنند که هر لحظه به دنبال تغییر مسیر انقلاب اسلامی است.
حسینی‌همدانی تأکید کرد: دشمنان می‌دانند در صورت تعرض به ایران اسلامی با پاسخ قاطع و محکم ملت ولایتمدار ایران روبه‌رو می‌شوند، لذا به دنبال تغییر مسیر و انحراف در مسیر انقلاب هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته معلم گفت: اگر قرار است در نظام آموزشی ما زبان بیگانه تدریس و این کار موجب نفوذ فرهنگ غربی‌ها شود، باید این نقص اصلاح و جلوی تداوم آن گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان اظهار داشت:‌ باید به سمتی حرکت کنیم که زبان علمی منطقه به فرموده مقام عظمای ولایت فارسی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار