نیازهای فرهنگی استان البرز شناسایی شود

کد خبر: ۲۳۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 31 May 2016


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه امور فرهنگی در این استان را شناسایی نیازهای فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدموسی حسینی کاشانی بعد از ظهر امروز در اولین جشنواره ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسات فرهنگی و هنری استان البرز که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز ظرفیت‌های بسیاری را در حوزه فرهنگی و هنری دارد لذا باید با استفاده از این ظرفیت‌ها مسیر توسعه و رشد و بالندگی برنامه‌های فرهنگی در این استان را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: با وجود کمبود امکانات و نبود برخی از زیرساخت‌ها اما استان البرز توانسته در بحث امور فرهنگی با رشد خوبی مواجه باشد و فعالان فرهنگی متخصصی را تربیت و پرورش دهد.

مدیرکل ارشاد استان البرز با اشاره به اینکه امروز مهمترین هجمه دشمنان ضربه زدن به فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی است، افزود: در این راستا باید از تمام ظرفیت‌ها برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل امروز استفاده کرده و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، نوجوانان و جوانان را به برنامه‌های فرهنگی جذب کنیم.

حسینی‌کاشانی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه باید از برگزاری برنامه‌های کلیشه‌ای خودداری شود افزود: باید نیاز مخاطبان خود را بشناسیم و در مسیر علایق و سلایق نوجوانان و جوانان گام برداریم تا بتوانیم آنان را جذب برنامه‌های فرهنگی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید سلایق افراد را در رده‌های سنی مختلف در اجرای برنامه‌های فرهنگی مورد توجه قرار دهیم، عنوان کرد: در این راستا باید زیرساخت‌های فرهنگی در استان البرز را با توسعه و رشد بیشتری همراه کنیم.

حسینی‌کاشانی با بیان اینکه اکنون در استان البرز بیش از 140 موسسه فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 100 موسسه به صورت تک منظوره و 40 موسسه به صورت چند منظوره آموزش‌ها و خدمات فرهنگی هنری را ارائه می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه سخنان خود بر حرکت به سمت چابک سازی تأکید کرد و بیان داشت: سپردن کارها به متخصصان می‌تواند مسیر رسیدن به اهداف را بهتر و شفاف‌تر کند لذا لازم است تا دولت در مسیر چابک‌سازی با شتاب بیشتری حرکت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار