گره کور شهرداری نظرآباد بازشدنی نیست/ شایعه در شهر/ می‌خواهند از استانداری برای نظرآباد شهردار انتخاب کنند

عده‌ای تصور می‌کردند که با رفتن سعید مدرس‌زاده بالاخره مشکلات به پایان می‌رسد، اما حال شایعاتی شنیده می‌شود که برخی در استانداری البرز به دنبال انتصاب یک مدیر غیر بومی برای شهرداری این شهرستان هستند.
کد خبر: ۲۵۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 12 July 2016
به گزارش تابناک – البرز: گره کور شهرداری نظرآباد پس از دو سال کش و قوس و اختلاف میان اعضای شورای شهر و شهرداری که کار را به دستگاه قضایی و هیئت حل اختلاف استان و در نهایت هیئت رسیدگی به تخلفات اداری وزارت کشور کشانده بود، هنوز باز نشده است.
عده‌ای تصور می‌کردند که با رفتن سعید مدرس‌زاده بالاخره مشکلات به پایان می‌رسد، اما حال شایعاتی شنیده می‌شود که برخی در استانداری البرز به دنبال انتصاب یک مدیر غیر بومی برای شهرداری این شهرستان هستند.
در ابتدا مدیر کل امور شهری برای این سمت پیشنهاد شده بود، اما در ادامه و با مخالفت برخی از اعضای شورا، موضوع به نتیجه نرسید.
عده‌ای هم تصور می‌کنند که شورای شهر نظرآباد برای چند ماه باقی مانده تا برگزاری انتخابات شوراها تصمیمی انتصاب شهردار نمی گیرد و کار با سرپرست تا پایان ادامه می‌یابد.
اما شایعاتی در سطح شهر رواج یافته مبنی بر اینکه استانداری البرز به دنبال انتصاب یک مدیر غیر بومی است و از وی حمایت می‌کند.
در این ارتباط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به خبرگزاری فارس گفته است: استانداری البرز و فرمانداری نظرآباد برای انتخاب شهردار این شهرستان هرگز اعمال نفوذ نمی‌کنند.
هیربد معصومی اظهار داشت: متاسفانه اختلافات اعضای شورای شهر با شهردار سابق نظرآباد مدت زیادی از وقت و انرژی و سرمایه‌های این شهرستان را به هدر داد.
وی افزود: مردم گلایه بسیاری نسبت به عدم خدمات‌رسانی به شهروندان از سوی شورای شهر و شهرداری داشتند و حدود دو سال این اختلافات ادامه داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تصریح کرد: حتی در مقطعی از زمان کار به دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف استان و هیأت رسیدگی به تخلفات اداری وزارت کشور رسید و به طور قطع این شرایط زیبنده مردم فهیم نظرآباد نبود.
معصومی گفت: زمانی که به این نتیجه رسیدیم که اعضای شورای شهر نظرآباد و شهردار وقت این شهرستان نمی‌توانند در درون خود به صورت صحیح و منطقی اختلافات موجود را برطرف و خود را برای خدمت‌رسانی مناسب به مردم آماده کنند، استانداری البرز و فرمانداری این شهرستان به موضوع ورود پیدا کرد.
وی تاکید کرد: ورود ما نیز تنها برای حفظ حقوق شهروندان بود و اکثر مردم این شهرستان از اینکه کارها سامان نمی‌یابد و خدماتی که باید به آنها ارائه شود، تعطیل گردیده، انتظار داشتند که مدیریت ارشد استان و شهرستان وارد شده و از حقوق آنها دفاع کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: حدود دو سال این موضوع ادامه داشت تا اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته و طی شدن مراحل قانونی، بالاخره شهردار قبلی رفت و با نظر اعضای شورای شهر نظرآباد، سرپرست این شهرداری مشخص شد.
معصومی در پاسخ به این پرسش که چرا شایعاتی مبنی بر اعمال نفوذ استانداری البرز برای انتخاب شهردار نظرآباد در میان مردم مطرح شده است، گفت: به هیچ عنوان این شایعات صحیح نیست و استانداری و فرمانداری نظرآباد در طول دوران اختلافات نشان دادند که نمی‌خواهند کار از مسیرهای غیرقانونی و خارج از عرف رسمی انجام شود.
وی بیان داشت: امروز نیز می‌گویم که باید بر اساس قانون اعضای شورای شهر فردی توانمند، دارای تخصص و تجربه را برای این سمت انتخاب و به استانداری پیشنهاد کنند.
معصومی در پایان گفت: بنابراین بار دیگر به عنوان فردی که دو سال اخیر پرونده اختلافات شورای شهر و شهرداری نظرآباد را پیگیری کرده، تاکید می‌کنم که هرگز به دنبال اعمال فشار برای انتخاب شهردار نظرآباد نیستیم.
از سوی دیگر  فرماندار نظرآباد نیز با بیان اینکه هیچ فشاری از جانب استانداری البرز و فرمانداری مبنی بر معرفی شهردار نظرآباد وجود ندارد، گفت: گزینه شهرداری نظرآباد باید حداقل سابقه اداره چند شهرداری را دارا باشد.
حجت‌الله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد سرنوشت شهرداری نظرآباد اظهار داشت: در نبود شهردار به عنوان جانشین سرپرستی معرفی شده تا در فرصت مناسب شهردار جدید انتخاب شود.
وی در مورد اینکه برخی شنیده‌ها حکایت از نصب یک شهردار غیر بومی با اعمال برخی فشارها در نظرآباد دارد، افزود: هیچ گزینه غیربومی برای پست شهرداری نظرآباد معرفی نشده و هیچ فشاری از جانب فرمانداری و استانداری مبنی بر معرفی شهردار غیر بومی وجود ندارد.
صادقی گفت: اگر فشاری بابت انتصاب شهردار نظرآباد از جای دیگری است ما بی‌خبر و از موضوع بی‌اطلاع هستیم.
فرماندار نظرآباد در پاسخ به این سئوال که شایعاتی در مورد معرفی شهردار از سوی فرماندار نیز مطرح شده است، بیان کرد: نه اینگونه نبوده، بلکه با اعضای شورای شهر به توافق رسیدیم که نیرویی که چند ویژگی لازم را داشته باشد در این سمت به کار گرفته شود.
صادقی ادامه داد: طبق توافق با شورای شهر نظرآباد قرار شد گزینه شهرداری حداقل باید دارای چند فاکتور از جمله مدرک لیسانس باشد چون گزینه‌ای که قبلا به‌عنوان دکتر معرفی شده بود فاقد این مدرک بود و به گونه‌ای شد که برای خود معرفی کنندگان گران تمام شد.
وی با بیان اینکه قانون نیز بر داشتن حداقل مدرک لیسانس برای احراز سمت شهردار تاکید دارد، تصریح کرد: گزینه شهرداری نظرآباد باید حداقل سابقه اداره چند شهرداری را دارا باشد.
فرماندار نظرآباد همچنین افزود: براساس توافق به گزینه‌های خاصی رسیدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار