مسئول قرارگاه فضای مجازی البرز:

جلوگیری از ورود مردم به فضای مجازی چاره کار نیست

به جای جلوگیری از استفاده مردم از فضاهای مجازی بهتر است با افزایش دانش و سواد خانواده ها در این زمینه، آسیب های این حوزه را کاهش داد.
کد خبر: ۳۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰ 18 May 2015
مسئول قرارگاه فضای مجازی و سایبری بسیج دانشجویی استان البرز گفت: نمی‌توان از ورود مردم به فضای مجازی جلوگیری کرد.
به گزارش تابناک – البرز: پوریا پارسا مسئول قرارگاه فضای مجازی و سایبری بسیج دانشجویی استان البرز اظهار داشت: فضای سایبری و مجازی در بین مردم همه گیر شده است و هدف فعالان در فضای مجازی و سایبری باید ارتقای دانش و آگاهی مردم بخصوص خانواده ها باشد.
وی تصریح کرد: در زمانی که تلفن همراه و رایانه های شخصی به عنوان وسیله ای جدانشدنی در کنار افراد و خانواه ها قرار گرفته، لازم است مسئولان ذیربط با برنامه ریزی صحیح نسبت به استفاده از فضای سایبری و برقراری ارتباط با دنیای مجازی جوانب لازم و احتیاط را برای استفاده کنندگان بالا ببرند.
وی تاکید کرد: به جای جلوگیری از استفاده مردم از فضاهای مجازی بهتر است با افزایش دانش و سواد خانواده ها در این زمینه، آسیب های این حوزه را کاهش داد.
پارسا گفت: اگر بتوان ازهم اندیشی همه افراد صاحب نظر که در فضای سایبری فعالیت دارند استفاده کرد ، می توان تغذیه فکری مناسبی برای موفقیت در این عرصه بدست آورد.
مسئول قرارگاه فضای مجازی و سایبری بسیج دانشجویی استان البرز بیان کرد : فضای سایبری مانند تیغ دو لبه است که هم مزیت و هم معایبی دارد و امروز فعالیت میلیون ها نفر مردم در فضاهای اجتماعی گوناگون ، ظرفیت بزرگی است که باید مورد توجه کارشناسان قرار گیرد.
پارسا افزود: دشمنان برای همه بخش ها با تهاجم فرهنگی برنامه دارند و راههای رخنه در امور را خوب می دانند و مسوولان و دست اندرکاران باید با حساسیت وارد این عرصه شده و ضمن دفاع از حریم خانواده ها و کشور ، راه و روش صحیح را به اقشار مختلف مردم ارایه کنند.
وی با بیان اینکه رسانه های مجازی و فناوری های دیجیتالی، نقش عمده ای در شکل دهی به افکار عمومی دارند و می توانند فرهنگ را تحت تاثیر خود قرار دهند ، اظهار داشت: یکی از کارکردهای ویژه رسانه ها و خصوصا شبکه های اجتماعی مجازی، اطلاع رسانی و پوشش خبری است.
پارسا اضافه کرد: به دلیل گستردگی حوزه تسلط شبکه های اجتماعی مجازی در جوامع امروزی، لازم است که همگام با رشد و تکامل تکنولوژیکی و محتوایی این شبکه ها بویژه نقش آنها در تحولات اجتماعی، مطالعات بیشتری صورت گیرد.
وی در پایان تصریح کرد: حال که شرایط به گونه ‏ای است خواسته یا ناخواسته در قرن بیست ‏و یکم به سرمی بریم ، بهتراست که به ابزار و وسایل زندگی در این قرن مجهز شده و با علم براینکه رسانه‏های مجازی یکی از مهم ترین و در عین حال دسترس ترین وسیله حرکت در این دوران پرتلاطم به شمار می روند ، تلاش کنیم سطح اطلاعات و آگاهی مردم جامعه را با استفاده بهینه از فضای مجازی موجود به نحو مطلوب افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار