کد خبر: ۱۰۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 26 September 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از بسیج تمام امکانات این اداره کل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ملت ایران طی بیش از 3 دهه که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، ایثار و فداکاری بسیاری برای حفظ و حراست از انقلاب و مقابله با دشمنان از خود نشان دادند.

وی افزود: در این مدت بسیاری از دشمنان اسلام و انقلاب، تلاش کردند تا نظام ما را با مانع و چالش جدی روبه‌رو سازند، اما هوشیاری رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و بصیرت مردم ولایی ایران، بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کرده است.

این مسئول گفت: مهمترین توطئه‌ای که در این سال‌ها علیه ملت ایران طراحی شد،‌ حمله رژیم‌ بعث عراق با حمایت بیش از 40 کشور منطقه‌‌ای و اروپایی بود و تمام رژیم‌های استکباری در این نبرد نابرابر از ارتش متجاوز عراق حمایت می‌کردند.

صالحی با طرح این پرسش که چرا دشمنان در تحقق اهداف شوم خود موفق نشدند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرهنگی را در جامعه ایران پایه‌گذاری کردند که مبتنی بر ارزش‌های دینی و با محور ایثارگری و شهادت‌ طلبی بود.

وی تاکید کرد: به طور قطع عامل اصلی موفقیت ایران در تمام سال‌های اخیر روحیه ایثار و شهادت‌طلبی مردم و پیروی آنها از ولایت است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: امروز نیز اگر می‌خواهیم در برابر توطئه‌های متعدد دشمنان موفق باشیم، باید به این فرهنگ تکیه کنیم و تمام نهادهای متولی امور مذهبی و فرهنگی از جمله اوقاف که متولی امامزادگان (ع) است، در این حوزه مسئول هستند.

صالحی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در این راستا توسط اداره کل اوقاف استان البرز طراحی و اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر تمام امکانات ما به ویژه امکانات امامزادگان واجب‌التعظیم استان البرز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیج شده است.

وی گفت:‌ برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان استان البرز و اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی در این راستا انجام شده و خوشبختانه صدها جوان و نوجوان را در ایام تعطیلات تابستان گذشته به اماکن مذهبی از جمله امامزادگان البرز جذب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار