کد خبر: ۱۲۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 05 November 2015

معاون قائم مقام وزارت کشور تکدی گری را از آسیب های مهم اجتماعی دانست و گفت: ریشه تکدی گری باید با همکاری تشکل های مردم نهاد خشکانده شود.

به گزارش ایرنا، علی ملازاده روز پنج شنبه در نشست ستاد صیانت از عفاف و حجاب و حقوق شهروندی استان البرز در کرج افزود: سال هاست که ارگان های اجرایی مانند شهرداری ها و بخش های دیگر اقدام به جمع آوری متکدیان می کنند اما نتوانسته اند تکدی گری را مهار کنند.

وی بیان داشت: تنها با همکاری موسسات مردم نهاد می توان با این پدیده و آسیب اجتماعی مقابله کرد.

ملازاده از موفقیت تشکل های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی شهر تبریز در زدودن پدیده تکدی گری از این شهر به عنوان الگویی درکشور برشمرد و گفت: اکنون در شهر تبریز متکدی دیده نمی شود چرا که تشکل های مردم نهاد وارد عمل شده اند.

معاون قائم مقام وزرات کشور در بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اظهار داشت:ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان چند سالی است که در کشور آغاز به کار کرده و روز به روز تقویت می شود ،این ستاد در دستگاه های اجرایی و استان ها فعال است .

وی ادامه داد: وظیفه این ستاد در دو بخش شامل ترویج عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی است.

ملازاده گفت: بخش عفاف و حجاب بر مبنای مصوبه شورای عالی فرهنگ ترسیم شده و وظایف ستاد در310 بند مشخص شده است که صدا و سیما در این بخش بیشترین نقش را دارد.

معاون قائم مقام وزارت کشور در بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اظهار داشت: در بحث عفاف و حجاب همه از دولت انتظار دارند امور را مدیریت کند.

وی افزود: وزارت کشور در مورد حقوق شهروندی،افزایش رضایت مندی مردم و کاهش تخلفات اداری،دولت الکترونیک، فعال شدن میز خدمت برنامه هایی را در اجرایی کرده است.

ملازاده گفت: خروجی برنامه ها باید منجر به رضایت مندی مردم شود و دستگاه های اجرایی باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون قائم مقام وزارت کشور تاکید کرد که دو موضوع عفاف و حجاب و حقوق شهروندان از دغدغه های مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است .

وی بیان داشت: دراین زمینه فعالیت استان ها در بخش های آسیب های اجتماعی ، بدحجابی،نارضایتی مردم از دستگاه ها،اعتماد و مشارکت ملی، میزان طلاق و تصادفات در هرسال کاری بررسی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار