کد خبر: ۱۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳ 10 March 2015
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز گفت: باید در بخش کشاورزی سند آمایش استان با توجه به سرشماری عمومی سال 93 اطلاعات به‌روزرسانی شود و بازبینی مجدد صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری روابط عمومی استانداری البرز، ذبیح‌الله قائمی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان در بخش کشاورزی از ظرفیت مطلوبی برخوردار است لذا ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی که ذی‌نفع هستند را درگیر کرده و در این بخش آینده‌نگری لازم صورت گیرد.
وی افزود: یکی از اهداف آمایش ایجاد انسجام سیاسی و اجتماعی در بخش‌ها است؛ از این رو باید بیشتر به نیازهای سازمانی و مدیریتی بخش کشاورزی پرداخته شود.
قائمی ادامه داد: مطالب آماری ارائه شده در این بخش نیاز به پایش دارد، لذا باید مطالبی را آماده کنیم که تعریف ساد‌ه‌ای از الگوی کشت براساس نیازها، منابع و پتانسیل استان باشد.
وی در این بخش توجه جدی به کمبود آب، بیابان‌زدایی، خشکسالی، الگوی کشت، تحلیل بهره‌وری، عوامل تولید و تغییر کاربری اراضی را از ضروریات سند آمایش عنوان کرد و افزود: در گزارش ارائه شده توسط مشاور نقشه کاربری اراضی مغفول مانده است و اگر به امر توجه نشود در آینده دچار مشکل می‌شویم.
این مسئول در ادامه به بخش‌های دیگری که در این طرح مغفول مانده و هیچ اشاره‌ای به آنها نشده است اشاره کرد و گفت: نیمی از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی بیکار هستند و هیچ توجه‌ای به آنان نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار