کد خبر: ۱۳۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ 20 November 2015

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: ترویج فرهنگ قرآنی مهمترین راهکارمقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صالحی ظهر امروز در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقه‌های قرآنی در البرز اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی یکی از مهمترین اقدامات و برنامه‌هایی است که می‌تواند به عنوان راهکاری اساسی برای مقابله با تهاجمات دشمنان محسوب شود.

وی ادامه داد: امروز جامعه قرآنی کشور به خاطر جان باختن قاریان ممتاز کشورمان در منا عزادار هستند به طوریکه رهبر معظم انقلاب نیز برای وقوع حادثه منا به شدت محزون شدند.

صالحی قرآن را راهی برای نجات بشریت عنوان کرد و افزود: لازم است تا نسل امروز بیش از پیش با فرهنگ قرآن آشنا شده و با آیه‌های قرآن مأنوس شوند.

مدیرکل اوقاف استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این دوره از مسابقه‌ها با عنوان یادبود شهدای قرآنی فاجعه منا برگزار شد، ادامه داد: اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات بوده است.

صالحی تصریح کرد: فعالیت‌های قرانی در استان البرز همچنان با جدیت ادامه دارد و در این راستا اجرای طرح ملی حفظ قرآن با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی صدور مدرک فارغ‌التحصیلی برای شرکت کنندگان در این طرح را مهم ارزیابی کرد و گفت: در سال‌جاری 12 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن شرکت کرده‌اند که در پایان سال و در پی یک آزمون سراسری اعطا می‌شود.

براساس این گزارش،‌ در مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقه‌های قرآنی، حدود 9 هزار نفر بالای 18 سال شرکت کردند.

20 منتخب این دوره از مسابقه‌ها در مرحله استانی که نفرات اول هر بخش هستند، به مسابقه‌های کشوری که در نیمه دوم آذرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار