کد خبر: ۱۳۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 20 November 2015

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگسازی امری مهم تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، حجت‌الله ملاصالحی در پنجمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز که با حضور جمعی از مدیران در سالن شهدای البرز تشکیل شد، با اشاره به اقدامات مثبت این کمیسیون در کشفیات کالاهای قاچاق اظهار داشت: عملکرد این کمیسیون بسیار مطلوب بوده، به نحوی که در جریان دیدار مشترک با رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری نیز اعلام شده و حاکی از تلاش‌های ویژه رئیس و اعضای این کمیسیون در استان دارد.

وی با اشاره به همت مسئولان استان برای قطع سوخت مازوت قاچاق در نیروگاه منتظر قائم و همچنین کشفیات کالاهای تاناکورایی و.. افزود: با تدبیر بسیاری از موانع را در این حوزه می‌توان از میان برداشت؛ در صورتی که برنامه‌ریزی‌های جامعی در این زمینه صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در ادامه با اشاره به ضرورت الصاق بارکد بر روی کالاهای وارداتی و... تصریح کرد: بسیاری از کالاهای قاچاق با نصب این بارکد که زبانی بین‌المللی است و بیش از 5 میلیون کالا در سراسر جهان برخوردار از آن هستند، می‌توان کالاهای بی کیفیت و قاچاق را شناسایی و مانع واردات آنها شد.

وی همچنین از نقش کارگروه پیشگیری و فرهنگی به عنوان بخش‌های موثر در کاهش کالای قاچاق یاد کرد.

ملاصالحی با اشاره به اینکه باید برای کالاهای داخلی نیز برندسازی کرد تا سطح تولید ملی افزایش و رونق پیدا کند، گفت: تولیدکنندگان با برندسازی کالاها می‌توانند جریان سازی و تبلیغات موثری در افزایش سطح خرید کالای داخلی داشته باشند.

در ادامه این نشست فرمانداری ساوجبلاغ نیز در خصوص عملکرد 7 ماهه و برنامه‌های اجرایی 6 ماهه دوم سال را تشریح کرد.

گفتنی است این نشست بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار