رئیس شورای حل اختلاف استان البرز از مختومه شدن پرونده های متعدد مربوط به یک اختلاف 15 ساله ملکی در شعبه ویژه صلح وسازش این شورا خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 23 November 2015

لقمان کیاپاشا گفت: این پرونده در 30 آبان امسال و پس از تلاش و پیگیری های مکرر و تشکیل چندین جلسه سازشی بین اعضای شورای حل اختلاف، طرفین دعوا و وکلای پرونده مختومه شد.

وی ادامه داد: از سال 79 پرونده های متعددی در محاکم کیفری و حقوقی در خصوص اختلافات فی مابین در این موضوع تشکیل و منتهی به آرای متعدد در مراحل مختلف اعم از دادگاه های بدوی و تجدیدنظر و شورای حل اختلاف شده بود.

وی افزود: پرونده های متعددی همچنان در دادگاه در خصوص این پرونده مطرح بود اما در مرحله اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری (ماده 18سابق) و اعاده دادرسی در شعبه ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف استان البرز منجر به سازش شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اگرچه فلسفه ایجاد شورای حل اختلاف مبتنی بر صلح و سازش طرفین دعاوی است ولی طبق ماده 8 قانون شورای حل اختلاف درصورت درخواست طرفین دعاوی پرونده آنان در شعب ویژه صلح و سازش بررسی می شود.

کیاپاشا با اشاره به اینکه پرونده ها زمانی به این شعبه ویژه ارجاع می شود که دو طرف دعوا رضایت داشته باشند، گفت: درخواست برای ارجاع می تواند از طرف یکی از طرفین دعوا نیز باشد که منوط به موافقت طرف دیگر دعواست و در با موافقت وی پرونده در این شعبه برای صلح و سازش بررسی می شود.

وی تصریح کرد: اکنون چندین پرونده در این شعبه در حال بررسی است و خوشبختانه سال گذشته نیز چندین پرونده خاص و قتل، منجر به صلح و سازش شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار