کد خبر: ۱۶۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 09 January 2016
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز گفت: حاشیه نشینی در البرز یکی از بسترهای بروز آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی جوهری ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معضلات آسیب‌های اجتماعی در استان البرز باید به درستی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معضلاتی که استان البرز را تهدید می‌کند، حاشیه نشینی است که باید با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی این معضل برطرف شود.

جوهری با تأکید بر اینکه متأسفانه ایجاد مسکن مهر موجی از حاشیه‌نشینی را در استان البرز ایجاد کرد و این معضل را در این استان جدی‌تر کرد، ‌افزود: عدم احساس امنیت مهمترین مسئله‌ای است که با ایجاد حاشیه نشینی بیشتر احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود حاشیه نشینی در استان البرز سبب شده است که در بحث امنیت در این مناطق با مشکلاتی مواجه باشیم افزود: با وجود این که استان البرز در بحث امنیت بسیار بهتر از سایر استان‌ها است افزود: معضل حاشیه نشینی نیز باید با کار کارشناسی شده برطرف شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی باید با دقت و اعمال نظر کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد لذا برای برطرف کردن مسائل اجتماعی نباید مسائل سیاسی را وارد کنیم چرا که رفع معضلات اجتماعی را دچار مشکل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی دادگستری و دستگاه قضایی ورود به موضوعات و آسیب‌های مختلف نیست بلکه پیشگیری از آنها است، گفت: اگر تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود آگاه باشند می‌توانیم معضلات و مشکلات را مرتفع کرده و به سمت جامعه‌ای پویا و فعال پیش برویم.

جوهری در بخشی دیگر از سخنان خود به کاهش 16 درصدی طلاق در 6 ماه نخست سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال 93 اشاره کرد و افزود: با اقدامات کارشناسی شده از ابتدای سال جاری نیز 13 درصد آمار طلاق توافقی کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین به کاهش 50 درصدی تجاوز به عنف در البرز خبر داد و افزود: در حوزه جرح و ضرب نیز در رده 24 کشوری قرار داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار