کد خبر: ۲۰۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹ 25 March 2016
مسئول مرکز حرکت‌های جهادی استان البرز با بیان اینکه در استان البرز ۹۵ گروه فعال جهادی وجود دارد، گفت: ۳۲ گروه دانشجویی و ۶۳ گروه محلات و طلاب در سطح استان البرز و خارج از استان فعالیت دارند.

حاج کرم خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اردوهای جهادی دانشجویی اسفند 94 و نوروز 95 سازمان بسیج سازندگی استان البرز، اظهار داشت: گروه‌های جهادی به صورت خودجوش متشکل از اقشار مختلف محلات، طلاب و دانشجویان هستند.

مسئول مرکز حرکت‌های جهادی استان البرز با بیان اینکه گروه‌های جهادی در غالب گروه‌های تخصصی، قرارگاهی را تشکیل می‌دهند، گفت: گروه‌های جهادی برنامه‌های محرومیت‌زدایی، خودسازی فردی و اجرای موضوعات مختلف درخصوص پایش اقتصاد مقاومتی را در مناطق از قبل شناسایی شده اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در غالب جهاد سازندگی سپاه فعالیت خود را نسبت به قبل گسترده‌تر کرده‌اند، افزود: هدف گروه‌های جهادی در یک چشم‌انداز 5 ساله، 5 برابر کردن تعداد گروه‌ها است.

خزایی با بیان اینکه در فضای اردوهای جهادی، هوای تزکیه نفس برای جوانان به وجود می‌آید، گفت: فضای این گروه‌ها بسیار ارزشی است و سبب رشد اخلاقی شرکت کننده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر در استان البرز 95 گروه فعال جهادی وجود دارد، افزود: از 95 گروه جهادی، 32 گروه متشکل از دانشجویان و 63 گروه نیز از محلات و طلاب تشکیل شده است.

خزایی با بیان اینکه تعداد اعضای ثابت گروه‌های جهادی 11 نفر است،‌ گفت: تعداد اعضای مابقی گروه متناسب با هدف و برنامه‌های اجرایی گروه‌های جهادی در منطقه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف گروه‌های جهادی متناسب با نیاز منطقه محروم، افزود: این برنامه‌ها شامل برنامه فرهنگی، بصیرت‌زایی، اعتقادی، بهداشت و درمان، خدمات دامپروری، کشاورزی و عمرانی است.

خزایی با بیان اینکه فعالیت اردوهای جهادی از اواسط اسفند ماه سال 94 شروع شده است، گفت: گروه‌های جهادی تا آخر فرودین ماه سال جاری فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی استان البرز در خارج از استان نیز فعالیت جهادی دارند، افزود: در استان البرز گروه‌های جهادی در بخش‌هایی از روستاهای محروم نظرآباد، ساوجبلاغ، اشتهارد و طالقان فعالیت دارند.

خزایی گفت: در سطح کشور نیز گروه‌های جهادی البرز در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گیلان و کرمان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار