کد خبر: ۲۴۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 19 June 2016


مدافع اسبق استقلال تهران و تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: پول‌های میلیاردی به بازیکنان و مربیان، کمک زیادی به فوتبال ایران نمی‌کند.

فرشاد فلاحت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: فوتبال دیگر یک ورزش و تفریح ساده در دنیا به شمار نمی‌آید و بسیاری از کشورهای پیشرفته، از فوتبال به عنوان یک صنعت یاد می‌کنند.

وی افزود:‌ سالانه میلیاردها دلار خرج فوتبال شده و بخشی از این پول به بازیکنان و مربیان پرداخت می‌گردد و بسیاری از بخش‌های صنعتی و گردشگری و سرمایه‌گذاری از کنار فوتبال درآمدزایی دارند.

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: امروزه درآمد برخی از باشگاه‌هایی که دارای تیم‌های فوتبال مطرح در دنیا هستند، از بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها و حتی کشورهای کوچک بیشتر است و شاهد هستیم که برخی از این باشگاه‌ها حضوری گسترده در بازار بورس دارند.

فلاحت‌زاده گفت: وقتی چنین پول‌هایی در فوتبال رد و بدل شده و بخش‌های مختلف از آن کسب درآمد می‌کنند، طبیعی است که قیمت بازیکنان و مربیان نسبت به دوره‌ای که فوتبال تنها یک ورزش ساده و تفریحی بود، باید بیشتر شود.

وی بیان داشت: اما نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه‌ داشت این است که پرداخت پول به بازیکنان و مربیان نباید به صورت غیر اصولی و بدون انجام کارشناسی دقیق باشد.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: به عنوان نمونه شاهد هستیم که تیم‌های پیشرفته، برای خرید و جذب یک بازیکنان چندین میلیارد دلار پول پرداخت می‌کنند، ام این پول‌ها هرگز بی حساب و کتاب نیست و یک تیم متخصص و استعدادیاب، به طور دقیق روند جذب بازیکنان را بررسی و بر آن نظارت دارند.

فلاحت‌زاده با اشاره به انجام نقل و انتقالات در فوتبال کشورمان گفت: این در حالی است که ما می‌بینیم چنین دقت و نظارتی بر خرید بازیکنان در فوتبال ایران کمتر دیده می‌شود و حتی برخی از باشگاه‌ها برای اینکه از این زمان برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت پول‌های بی حساب و کتاب میلیاردی به فوتبال ایران کمکی نخواهد کرد، گفت: من نمی‌گویم اگر بازیکنی توانایی، استعداد و ظرفیت لازم را دارد، نباید پول خوب دریافت کند و اتفاقا تاکید دارم که باید به این بازیکن به اندازه توانایی‌اش پول پرداخت شود تا تمام دغدغه و فکر خود را بر روی بازی متمرکز کند.

فلاحت‌زاده اظهار داشت: این در حالی است که در روند خرید بازیکنان، کمتر به این موضوعات توجه می‌شود، به عنوان نمونه در حال حاضر استقلال و پرسپولیس تمرکز خود را بر پیروزی در فصل نقل و انتقالات قرار داده و به نوعی رقابتی که باید تنها در زمین فوتبال باشد را از پیش از فصل آغاز کرده‌اند.

وی در پایان گفت: امیدوارم مدیران باشگاه‌ها و مدیران ارشد ورزش کشور نظارت لازم را بر نحوه جذب بازیکنان در تیم‌های سرشناس انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار