کد خبر: ۲۹۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 05 September 2016


عصر امروز و با حضور مسؤولان نمایشگاه کتاب در استان البرز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز عصر امروز در مراسم آغاز به کار نمایشگاه کتاب در استان البرز با بیان اینکه برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها گامی مهم در جهت توسعه امور فرهنگی است، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای ترویج مطالعه در بین افراد است.

سید موسی حسینی کاشانی ادامه داد: باید فرهنگ کتابخوانی را در بین نسل امروز به صورت درست و دقیق گسترش دهیم و بتوانیم به استانداردهای جهانی در بعد مطالعه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار موجود ایران هم‌اکنون از لحاظ مطالعه کتاب با استانداردهای جهانی فاصله بسیار زیادی را دارد افزود: متأسفانه این آمار نشان می‌دهد که جوانان ما با کتاب و مطالعه فاصله گرفته‌اند و لازم است تا اقدامات کارشناسی شده و دقیق در این زمینه صورت گیرد.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه بستر توسعه و پیشرفت هر کشوری با مطالعه و کتاب خواندن فراهم می‌شود، ‌تأکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در سبد خرید هر خانواده ایرانی کتاب به عنوان کالای اساسی یافت شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح نمایشگاه کتاب در این استان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 33 هزار و 200 عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: علاوه بر این 40 غرفه عرضه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار نیز در کنار این مجموعه عرضه می‌شود.

حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه امسال 181 ناشر در این نمایشگاه حضور دارند گفت: در نمایشگاه امسال 125 غرفه دایر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب نمایشگاه امسال گفت: این نمایشگاه از امروز تا 20 شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل ارشاد استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه فعالیت‌های فرهنگی دیگری نیز صورت می‌گیرد، ‌اظهار داشت: برگزاری شب شعر طنز و آیینی، نمایش فیلم، رونمایی از کتاب و دعوت از اساتید برتر کشور از مهمترین برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب امسال است.

حسینی کاشانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه کتاب‌ها با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شود،‌ گفت: در برخی موارد تا 50 درصد نیز امکان تخفیف با صلاحدید ناشر وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار