کد خبر: ۳۱۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 11 October 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: امام حسین (ع) و شهدای کربلا مظلوم‌ترین آزادگان تاریخ هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: حرکت کاروان امام حسین (ع) به سمت کوفه در زمانی رخ داد که حکومت ظلم و جور و ستم یزدیان به اوج خود رسیده بود.

وی افزود: امام حسین (ع) پس از شهادت امام حسن مجتبی (ع) شاهد توطئه‌های بسیاری از سوی خلفای وقت و افراد گمراه برای به انحراف کشاندن دین رسول‌الله (ص) بودند و دیگر نمی‌توانستند در برابر این ظلم بزرگ تاریخی به اسلام و مسلمانان سکوت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: این در حالی است که عده معدودی از سیدالشهدا (ع) حمایت می‌کردند و بسیاری نیز که به امام (ع) نامه نوشته و تاکید بر بیعت با نوه رسول خدا (ص) را داشتند پس از دریافت سکه‌های طلا گمراه گردیده و از راه حق و حقیقت و سعادت و تعالی منحرف شدند.

مسعودی گفت: بر اساس معیارها و ملاک‌های دنیوی، امام حسین (ع) باید دست از مقاومت در برابر حکومت ظلم و جور و ستم بر می‌داشتند و به قول معروف همرنگ جماعت می‌شدند.

وی بیان داشت: حکومت یزید در خزانه‌های مملو از پول و طلا را گشوده بود و هر کسی را با یک مشت سکه طلا فریب می‌داد و به طور قطع اگر امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان نیز می‌خواستند، به آنها هزاران هزار سکه طلا می‌داد تا در برابر انحراف در دین رسول‌الله (ص) سکوت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: با این وجود امام حسین (ع) و کاروان کربلا هرگز سر تسلیم فرود نیاوردند و با وجود تعداد اندکی که داشتند، در برابر سپاه تا بن دندان مسلح یزید ایستادند.

مسعودی گفت: اباعبدالله (ع) در طول مسیر تا رسیدن به کوفه به طور مداوم تاکید می‌فرمودند که من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از انحراف در دین اسلام قیام کرده‌ام و هرگز دست از مبارزه بر نمی‌دارم.

وی با اشاره به قساوت قلبی لشکریان یزید اظهار داشت: امام (ع) حتی به آنها فرمودند که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، یعنی اینکه مرد باشید و در برابر ظلمی که به خانواده پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) روا داشته می‌شود، سکوت نکنید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: اما یزیدیان پیام امام (ع) را درک نکرده و ایشان و یاران باوفای سیدالشهدا را مظلومانه به شهادت رسادند و امروز می‌بینیم که سیدالشهدا و شهدای کربلا مظلوم‌ترین آزادگان تاریخ هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار