مدیر عامل تعاون روستایی کشور مطرح کرد
مدیر عامل تعاون روستایی کشور گفت: متأسفانه کشاورزان کمترین سود را از فروش محصولات خود می‌کنند که لازم است تدابیر اساسی برای رفع این معضل از سوی مسئولان اندیشیده شود.
کد خبر: ۳۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 04 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: بخش مهمی از محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور در داخل ایران و توسط کشاورزان و باغداران تامین می‌شود.
استان البرز نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه دارد، اما برخی از موانع از جمله خشکسالی‌های اخیر، عدم حمایت دستگاه‌های دولتی از کشاورزان و بالاخره نفوذ دلالان، این قشر زحمت‌کش را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است.
به عنوان نمونه در نوروز امسال و در حالی که ایران یکی از کشورهای تولید کننده مرکبات مرغوب است، قیمت پرتغال وارداتی به بیش از 8000 تومان رسید و این در حالی است که بخش مهمی از محصولات باغی در شمال کشور، با مشکل در بازار توزیع شد.
در همین ارتباط
دومین نشست شورای تشکل‌های تحت پوشش تعاون روستایی البرز امروز با حضور حسین صفایی مدیرعامل تعاون روستایی کشور تشکیل شد که مهمترین محور بحث‌ها در خصوص راهکارهای حمایت از کشاورزان بود.
مدیر عامل تعاون روستایی کشور در نشست فوق طی سخنانی اظهار کرد: توجه به بخش کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان یکی از مهمترین برنامه‌ها و اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
صفایی با اعلام اینکه هم اکنون ضعف‌هایی در بخش کشاورزی وجود دارد، ‌افزود: رفع این مشکلات می‌تواند چرخه‌های صنعت کشاورزی را در کشور به گردش درآورده و تولیدات کشاورزی را با رونق بیشتری همراه کند.
این مسئول با اشاره به اینکه ارتقای چرخه تولید و بهره‌مندی بیشتر کشاورزان از سود تولیدات خود یکی از مهمترین ضروریات است، افزود: متأسفانه کشاورزان کمترین سود را از فروش محصولات خود می‌کنند که لازم است تدابیر اساسی برای رفع این معضل از سوی مسئولان اندیشیده شود.

صفایی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات بخش کشاورزی می‌تواند کشاورزان را به این صنعت بیشتر وابسته و دلگرم کند و اشتغال‌زایی بیشتری نیز در این بخش ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری تعاونی‌ها به گذشته دور بر می‌گردد، بیان داشت: برای به روز کردن فعالیت‌های این تعاونی‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.
این مسئول اعلام کرد: در این راستا تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در 11 رشته تخصصی فعال شده‌اند که با فعال کردن این رشته‌ها بخش کشاورزی می‌تواند با رونق و توسعه بیشتری همراه باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار