کد خبر: ۶۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 12 July 2015
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: قاچاق کالا ضربه بزرگی به تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند و  اشتیاق سرمایه گذاران را برای سرمایه‌گذاری کاهش می دهد
حجت الله ملاصالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: کشور ایران از جهات مختلفی مورد حمله دشمنان قرار دارد و یکی از راه‌های که دشمن می‌تواند به ما صدمه بزند، قاچاق کالا است.
وی افزود: قاچاق کالا عوارض زیادی برای کشور دارد و هزینه‌ای دولت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شرایطی که به دنبال راهکارهای مناسب برای ایجاد اشتغال هستیم، قاچاق کالا مانع بزرگی برای تحقق این مهم به شمار رفته و موجب افزایش بیکاری جوانان تحصیلکرده کشور می‌شود.
ملاصالحی ادامه داد: بر اساس آمارهای جهانی هر 20 میلیارد دلار قاچاق کالا در هر سال موجب از بین رفتن یک میلیون و 200 هزار شغل می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز عنوان کرد: از سوی دیگر قاچاق کالا ضربه بزرگی به تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند و سرمایه‌گذاران اشتیاق خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و تولید از دست می‌دهند.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان خارجی با برنامه‌ریزی دقیقی اقدام به ورود کالا به کشور ما می‌کنند به این صورت که ابتدا با قیمت پایین کالاهای خود را وارد کشور ایران می‌کنند و وقتی که از شکست تولیدکننده داخلی مطمئن شدند، قیمت کالا را افزایش می‌دهند.
این مقام مسئول گفت: در چنین شرایطی که تولیدکننده داخلی دیگر قادر به تولید نیست، مصرف‌کننده چاره‌ای ندارد جز اینکه همان کالای خارجی را با قیمت بالاتر خریداری کند.
ملاصالحی افزود: چاقچیان بسیاری از کالاها را بدون هیچ دردسری وارد می‌کنند اما واردکنندگان قانونی به دلیل مشکلاتی که در دریافت مجوز واردات و ترخیص کالا از گمرک دارند، نمی‌توانند به راحتی به واردات بپردازند بنابراین باید شرایط اخذ مجوز را برای واردکنندگان قانونی تسهیل کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تاکید کرد: در برخی از موارد وقتی واردکننده نمی‌تواند از راه‌های قانونی نسبت به واردات کالا به داخل کشور اقدام کند، دست به قاچاق کالا می‌زند.
وی گفت: بسیاری از کالاهایی که از طریق قاچاق وارد می‌شوند از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و موجب بروز خسارات زیادی به کشور می‌شود.
این مقام مسئول یادآورشد: باید تدابیری اتخاذ کنیم تا واردکنندگان از دریافت مجوز واردات منصرف نشده و به سمت قاچاق کالا نروند.
ملاصالحی در پایان با اشاره به اثرات فرهنگ‌سازی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا موجب می‌شود موفقیت بیشتری در این زمینه کسب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار