کد خبر: ۶۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 27 July 2015

رییس پلیس راه البرزگفت: دوهزار و 834 راننده متخلف طی ماه گذشته اعمال قانون شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، سرهنگ رضا اکبری اظهار کرد: از مجموع این تخلفات یک‌هزار و 651فقره مربوط به سرعت غیرمجاز توسط دوربین و 625فقره به صورت دستی، 333فقره مربوط به حمل مسافر اضافه و 225فقره مربوط به سوارکردن مسافر بدون بلیط است.

وی خاطرنشان کرد: درماه گذشته 316دفترچه رانندگی رانندگان متخلف حمل ونقل عمومی ومسافر درجاده‌های استان البرز اخذ و با توجه به میزان تخلف بین 10روز الی دوماه از ادامه رانندگی محروم شدند.

اکبری درخصوص آموزش راهنمایی و رانندگی به رانندگان حمل ونقل عمومی افزود: درماه گذشته حدود یک‌هزارنفر از رانندگان دراین استان آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

رئیس پلیس راه البرز یادآورشد: دراجرای طرح نظارتی از 300راننده تست اعتیاد گرفته شد که از مجموع آن پنج مورد مثبت بوده است.

وی ادامه داد: همچنین پرونده پنج شرکت مسافربری متخلف نیز به کمیسیون ماده 12سازمان حمل ونقل وپایانه استان ارجاع شد.

اکبری افزود: با توجه به اوج سفرهای تابستانی، برای پیشگیری از تخلفات، تیم‌های نظارتی در پایانه‌های استان به ویژه پایانه شهید کلانتری مستقر شده‌اند.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی مسافران به جای مراجعه به داخل ترمینال شهید کلانتری کرج، درحاشیه آزاد راه کرج - قزوین صف می‌کشند که با خطرتصادف همراه است ولی با ایجاد سه پهلویی در حاشیه آزادراه کرج -قزوین مسافران برای سوارشدن مشکلی ندارند.

وی یادآورشد: ساماندهی ناوگان مسافربری، کنترل دقیق مدارک و صورت وضعیت مسافران و همچنین روانسازی ترافیک درآزاد راه کرج - قزوین وهمچنین جلوگیری ازسوءاستفاده برخی رانندگان درزمینه دریافت کرایه اضافی از مردم، کنترل بیمه نامه مسافران از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهارکرد: تیم‌های گشت پلیس راه با استقرار در خروجی پایانه مسافربری شهید کلانتری نسبت به کنترل مدارک و سلامت رانندگان و نظارت بر وضعیت فنی خودورها اقدام کرده و از تردد خودروهای فاقد مدارک جلوگیری می‌کنند.

وی در پایان گفت: تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس پلیس راه همچنین با استقرار در مسیرهای ارتباطی استان، نسبت به کنترل سلامت روحی و روانی رانندگان وسائط نقلیه عمومی اقدام می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار