کد خبر: ۸۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 23 August 2015

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از تربیت 25 هزار حافظ کلام الله مجید در این استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: خداوند به صراحت تاکید فرموده‌اند که قرآن برای هدایت انسان‌ها نازل شده و افرادی که با قرآن مانوس نیستند، به سعادت و تعالی نمی‌رسند.

وی تصریح کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که شرایط و ظرفیت‌های مورد نیاز برای ترویج معارف و علوم قرآنی را در جامعه فراهم کرد و به فضل الهی شاهد هستیم که مردم ما بیش از گذشته با قرآن مانوس هستند.

این مقام مسئول با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت مبنی بر ضرورت فعالیت دستگاه‌های فرهنگی برای تربیت حافظان قرآن گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نخستین نهادهایی بود که به فرمان ولایت لبیک گفت؛ این سازمان با اجرای طرحی ویژه و سراسری تاکنون موفق به تربیت بیش از یک میلیون حافظ قرآن شده است.

وی بیان داشت: این طرح با استقبال بسیار خوبی از سوی اقشار مختلف روبه‌رو بوده و شاهد بودیم که افراد مختلف به ویژه جوانان برای شرکت در کلاس‌های آموزشی و سپری کردن دوره‌ها، اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در استان البرز نیز بخش زیادی از جوانان و دانشجویان برای این منظور اعلام آمادگی کرده و تاکنون موفق به تربیت بیش از 25 هزار حافظ قرآن شده‌ایم.

صالحی تصریح کرد: به طور قطع دستیابی به اهداف طرح فوق، برکات بسیاری برای جامعه ما داشته و شاهد تربیت افرادی با ایمان، متعهد، با اخلاق و با بصیرت خواهیم بود.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ملت ایران نیز گفت: در شرایطی که با جنگ تمام عیار فرهنگی و شبیخون فرهنگی مواجه هستیم، بهترین راهکار مقابله با این هجمه‌ها، توسل به قرآن و ترویج مفاهیم و معارف قرآنی است که این مهم با جدیت در استان البرز انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار