کد خبر: ۸۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 26 August 2015

رئیس سازمان انتقال خون البرز گفت: سردخانه فرآورده‌های خونی با ظرفیت ۵ هزار واحد پلاسما در البرز بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح سردخانه نگهداری از فرآورده‌های خونی با ظرفیت ۵ هزار واحد پلاسما ظهر چهارشنبه در محل سازمان انتقال خون البرز برگزار شد.

سید حسن حسینی رییس سازمان انتقال خون استان البرز با اشاره به اینکه ۹۰ درصد پلاسماهای تولیدی استان البرز به شرکت‌های پالایش‌گر کشورهایی مثل آلمان ارسال می‌شود، اظهار کرد: از پلاسماهای ارسالی مشتقات فرآورده‌های خونی تولید می شود.

به گفته حسینی بهتر است تولید مشتقات فرآورده‌های خونی از فاکتورهای منشاء انسانی افراد همان منطقه باشد.

وی گفت: برای افزایش ظرفیت پلاسما و امکان ارسال به کشورهای تولیدکننده مشتقات، برنامه ریزی های ویژه ای انجام شده است به همین منظور وجود سردخانه سبب بهبود شرایط حفظ و تولید پلاسما و مشتقات آن می‌شود.

رئیس سازمان انتقال خون البرز در ادامه گفت: استان البرز یکی از معدود استان‌هایی است که سردخانه نگهداری از فرآورده‌های خونی زیر ۴۰ درجه را مورد بهر‌ه‌برداری قرار داده است، این سردخانه ظرفیت نگهداری ۵ هزار واحد پلاسما را دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه اصول استاندارد جهانی برای ساخت این سردخانه رعایت شده است، گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان برای راه اندازی این سردخانه اعتبار صرف شده است.

رئیس سازمان انتقال خون البرز با اشاره به اینکه به بخش انتقال خون در استان البرز توجهی نمی‌شود، افزود: سازمان انتقال خون تنها دستگاه حوزه سلامت در بحث پدافند غیرعامل است به همین منظور این حوزه احتیاج به توجه ویژه دارد.

حسینی نبود ژنراتور تامین برق اضطراری را از جمله مشکلات موجود در سازمان انتقال خون البرز دانست و گفت: اگر برق برای چند دقیقه‌ قطع شود سردخانه نگهداری فرآوده‌های خونی با مسائل و مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو می‌شود، این در حالی است که هزینه خرید ژنراتور ۱۵۰ میلیون تومان است و می توان در این زمینه از خیرین کمک گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار