برخورد قاطع با اخلال‌گران امنیت مردم در البرز
رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه در برخورد با تهدیدکنندگان امنیت و نوامیس مردم ترحمی نخواهیم داشت، گفته است: تزلزل مدیریت و تغییرات زود هنگام مدیران را یکی از آسیب‌های جدی در کرج است.
کد خبر: ۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱ 02 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: در دنیای مدرن و با پیشرفت علم سیاست، حکومت‌ها وظائف مهمی در قبال مردم جامعه بر عهده دارند.
2 وظیفه اصلی نهادهای حاکمیتی، ایجاد امنیت و افزایش احساس امنیت در بین مردم است.
برخی از جامعه‌شناسان امنیت و احساس امنیت را 2 مقوله متفاوت می‌دانند و معتقدند که پیش از هر کاری، باید احساس امنیت را در جامعه افزایش داد.
برخورد سریع و قاطع با قانون‌شکنان یکی از راهکارهای اصلی گسترش احساس امنیت در میان مردم است.
چندی پیش و با انتشار اخباری مبنی بر اسیدپاشی عده‌ای در اصفهان، ضمن ایجاد ناامنی در این شهرستان، نگاه‌ها به اصفهان که دارای مردمی صبور، متدین و مومن است را تغییر داد.
با انتشار این گزارش‌ها، ناگهان اخباری مبنی بر وقوع اسیدپاشی در دیگر نقاط کشور نیز در رسانه‌ها انعکاس یافت و همین امر موجب شد که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، تلاش‌های خود را برای برخورد با قانون شکنان و مخلان نظم و امنیت چند برابر کنند.
به همین دلیل شاهد افزایش آمار دستگیری مجرمان در نقاط کشور از جمله استان البرز هستیم.
در همین رابطه مولایی بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب هشتگرد با اشاره به دستگیری عوامل اسیدپاشی در این شهرستان اعلام کرد: اقدام به اسیدپاشی در مورد یک خانم 30 ساله به نام «گ.ع» با تابعیت افغانستانی رخ داده است.
وی ادامه داد: در اثر این اسیدپاشی این خانم از ناحیه صورت دچار سوختگی قابل ترمیم، شده است.
وی افزود: این اسیدپاشی به دلیل دشمنی قبلی در اول اسفند ماه جاری رخ داد و پس از تحقیقات و توضیحاتی که یکی از مظنونان داد، عوامل اسیدپاشی دستگیر شدند.
این مسئول تأکید کرد: در تحقیقات مشخص شد خانم «ز.ه» هماهنگی برای اسیدپاشی را برعهده داشته و آقای «خ.م» با دریافت 60 هزار تومان آن را انجام داده است.
مولایی با توضیح اینکه متهم اصلی این اسیدپاشی تابعیت افغانی دارد، به دلیل اینکه تحقیقات در مراحل مقدماتی قرار دارد از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.
از سوی دیگر رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه در برخورد با تهدیدکنندگان امنیت و نوامیس مردم ترحمی نخواهیم داشت، گفته است: تزلزل مدیریت و تغییرات زود هنگام مدیران یکی از آسیب‌های جدی در کرج است. مدیریت متزلزل آسیبی است که می‌تواند برای هر سازمان و نظامی مشکل‌ساز باشد و شهرستان کرج هم از این قاعده مستثنی نیست.
محمد مهدوی‌راد اظهار داشت:‌ در طول 4 سال، 4 استاندار در البرز تغییر یافته‌اند که این اتفاق در سایر سطوح مدیریتی استان هم به تناوب قابل مشاهده است و بزرگان شهر نباید به این امر بی تفاوت باشند.
این مسئول ثبات مدیریتی در دستگاه قضا را یکی از ویژگی‌های بارز قوه قضاییه دانست و گفت: در نتیجه ثبات موجود، در شرایطی که البرز با حداقل زیرساخت‌ها و امکانات به استان تبدیل شد ولی اکنون زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است، روند رسیدگی به پرونده‌ها رشد قابل توجهی داشته است و ما در شرایطی هستیم که اوقات رسیدگی را کاهش داده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان البرز با کسانی که بخواهند امنیت و نوامیس مردم را تهدید کنند هیچ‌گونه ترحمی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: معتمدین شهر کرج باید در این راستا به دستگاه قضایی کمک کنند و با تلاش در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ما را در تحقق اهداف مورد نظر یاری دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار