کد خبر: ۲۹۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 14 September 2016


مدیرکل هواشناسی استان البرز از افزایش دمای هوا در این استان طی روزهای آینده خبر داد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی هفته گذشته و با تغییر شرایط جوی در استان‌های شمالی، حاشیه دریای خزر و البرز جنوبی، شاهد تغییرات آب و هوایی از جمله کاهش دمای هوا در استان البرز بودیم.

وی افزود: از روز گذشته شاهد تثبیت شرایط جوی در مناطق شمالی کشور بودیم و این وضعیت نیز بر آب و هوای استان البرز اثر می‌گذارد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی در روزهای آینده آسمان استان البرز صاف تا قسمتی ابری و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده دمای هوا در استان البرز حدود چهار تا پنج درجه افزایش یابد، به شکلی که در شهرستان کرج که در روزهای گذشته دمای هوا به حدود 29 درجه بالای صفر رسیده بود، در روز پنجشنبه به 34 درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت: این شرایط را در دیگر شهرستان‌های استان البرز خواهیم داشت و انتظار داریم که حداقل چهار و حداکثر شش درجه، دمای هوا در روزهای آینده افزایش یابد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط جوی طی بیست و چهار ساعت شهرستان‌های مختلف استان البرز اشاره کرد و گفت: در این مدت وضعیت جوی در تمام استان البرز با ثبات بوده است.

رحمانیان بیان داشت: در بیست و چهار ساعت گذشته اشتهارد با حداقل 16 و حداکثر 36 درجه بالای صفر،‌ گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود.

وی افزود: همچنین طالقان با ثبت حداقل 11 درجه و حداکثر 30 درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرستان استان البرز لقب گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار