کد خبر: ۱۴۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 09 December 2015

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ گفت : با حضور کارشناسان و کارگردانان کشوری دو فیلم مستند عاشورایی در فرهنگسرای امام علی (ع ) مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حسین زود بین روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فیلم های زیر درختان زیتون و حماسه خون با مضمون عاشورایی ساخته و پخش شده که توسط کارشناسان با حضور کارگردانان این فیلم ها در نشستی تخصصی بررسی و نقد شد.

وی اظهار کرد: زمینه نقد این دو فیلم توسط کانون فیلم و عکس ساوجبلاغ فراهم شد تا کارشناسان و فعالان عرصه هنر و تئاتر با نگاهی تخصصی بخش های مثبت و منفی این دو کار مستند را ارزیابی کنند.

وی بیان کرد: فیلم مستند زیر درختان زیتون به کارگردانی عباس کیا رستمی تهیه و ساخته شده است .

زودبین گفت: فیلم مستند حماسه خون نیز توسط حمید رستم نژاد تهیه و ساخته شده تا مردم به خصوص نسل امروز با فرهنگ عاشورا آشنایی بیشتری پیدا کنند و در انتقال این فرهنگ مهم به نسل آینده بکوشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ در ادامه به توانمندی بالای هنرمندان این شهرستان در هنر تئاتر و نمایش اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تعداد زیادی از هنرمندان این منطقه دستاوردهای هنری در سطح کشوری و بین المللی دارند و در سال های اخیر برای مردم منطقه با شرکت در جشنواره های استانی، کشوری و بین المللی افتخار آفرینی کرده اند.

وی تاکید کرد: انتخاب ساوجبلاغ برای نقد و بازبینی فیلم های کارگردان معروف داخلی و خارجی نشانه تخصص علمی و تکنیکی ، تعهد اخلاقی و مهارت هنرمندان این شهرستان در عرصه فرهنگ وهنر به ویژه در بخش هنر فیلم و نئاتر است.

شهرستان ساوجبلاغ در 45 کیلومتری غرب کرج قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار