کد خبر: ۱۴۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 21 December 2015

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه باید آموزش زیربنای صنعت استان البرز قرار گیرد، گفت: تجاری‌سازی پروژه‌های دانشگاهی در استان البرز اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رحیم بنامولایی در سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه که پیش از ظهر امروز در محل دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، با اشاره به اینکه درصدد هستیم در راستای تعامل صنعت و دانشگاه در استان البرز قدم‌های محکمی بر داریم، افزود: آموزش باید زیربنای صنعت در کشور از جمله استان البرز قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه خوشبختانه به همت دولتمردان تا حد زیادی مشکلات ارتباطات خارجی کشور برطرف شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران بعد از کشورهای روسیه و آمریکا، سومین کشور جهان از نظر تعداد مهندسین است.

وی با اشاره به اینکه کشور به 29 میلیون شغل نیاز دارد، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید با فراگیری امور ضروری در پیشبرد اهداف و رفع نیازهای کشور مولد و تولیدکننده ثروت برای جامعه باشند.

بنامولایی با تاکید بر اینکه طرح کارورزی دانشجویان در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده است، تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان می‌توانند به عنوان عارضه‌یابی در بخش صنعت حضور فعالی در کارخانجات داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید نسبت به تجاری‌سازی اندیشه، ایده و پروژه‌های دانشگاهی بیش از گذشته دقت صورت گیرد، اظهار داشت: در ارتباط با صنعت و دانشگاه باید به نحوی اقدام کرد که این ارتباط تنگاتنگ شود.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین موسسه آموزش اتاق بازرگانی ایران و دانشگاه خوارزمی منعقد شد، همچنین اتاق بارزگانی استان البرز به منظور بهبود روابط دانشگاه و صنعت، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه خوارزمی امضا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار