کد خبر: ۱۷۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 03 February 2016

رئیس موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر کشور گفت: استان البرز ظرفیت بالایی برای مشاغل فرهنگی و هنری دارد.

محمد سلطانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده رشته‌های هنری دانشگاه فرهنگ‌وهنر دانشگاه علمی‌ کاربردی استان البرز، اظهار داشت: در سطح کل کشور 101 مرکز فرهنگ و هنر، 168 رشته، 340 کد رشته و 270 تک پودمان در دانشگاهای علمی‌کاربردی داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه وظیفه‌ای در قبال دانشجویان برای تامین شغل ندارد، گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی مشغول تحصیل هستند به چند دسته تقسیم می‌شوند.

رئیس موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر کشور افزود: دسته اول این دانشجویان که بیش از 40 درصد هستند کسانی‌اند که دارای شغل هستند و نسبت به شغل خود وارد این دانشگاه می‌شوند.

وی با اشاره به امید دانشجویان برای یافتن شغل، گفت: دسته دوم برای یافتن شغل به دانشگاه می‌آیند و دسته سوم فقط بخاطر علاقه خود به رشته مورد نظر وارد دانشگاه می‌شوند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه نشان دادن آثار دانشجویی در عرصه هنر در استان البرز و هم در خارج از استان البرز است، افزود: سطح دانشجویان در حوزه‌های عکس، طراحی لباس و گرافیک بسیار بالا است و این نمایشگاه در سطح عالی بود.

وی گفت: نمایشگاه آثار دانشجویی در عرصه هنر می‌تواند با ایجاد شغل رابطه برقرار کند و به شغل‌آفرینی تبدیل شود.

رئیس موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر کشور با اشاره به اینکه این مرکز حدود 23 رشته برای کاردانی و کارشناسی اضافه کرده است، گفت: در استان البرز زمینه بالایی برای مشاغل فرهنگی و هنری وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار