فرمانده نیروی انتظامی استان البرز:
پلیس در چهارشنبه آخر سال با افرادی که به امنیت توجه نکنند و هنجارشکنی نمایند برخورد قاطع خواهد شد و دستگیرشدگان در این زمینه تا پایان ایام تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد.
کد خبر: ۱۹۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 14 March 2016
به گزارش تابناک – البرز: آخرین جلسه مطبوعاتی سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز با اصحاب رسانه در سال جاری ظهر امروز برگزار شد.
کامرانی صالح در بخشی از این نشست طی سخنانی اظهار داشت در سال گذشته اقدامات خوبی از سوی پلیس و رسانه‌ها برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال انجام شد.
وی ادامه داد: در این راستا همچنین فرهنگ‌سازی‌های مختلفی نیز برای امسال انجام شده است اما برخی متخلفان همچنان به اقدامات خود ادامه می‌دهند.
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه سال گذشته در چهارشنبه آخر سال چندین مورد تخلیه چشم، قطعی دست و پا و سوختگی را داشتیم خاطرنشان کرد: پلیس قاطعانه در برخورد با متخلفان برنامه‌ها و اقدامات لازم را در چهارشنبه آخر سال انجام خواهد داد.
کامرانی صالح گفت: امسال بیش از یک‌هزار نفر در زمینه توزیع و تولید مواد محترقه غیرمجاز دستگیر شدند و بیش از 550 هزار فقره انواع مواد محترقه غیرمجاز در این استان کشف شد.
وی با اعلام اینکه با تلاش ماموران نیروی انتظامی 4 هزار کیلوگرم مواد محترقه دست ساز کشف شده است، خاطرنشان کرد: مخالف شادی مردم نیستیم بلکه پلیس در کنار مردم و با مردم است اما در بحث امنیت جامعه و سلامت مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد.
کامرانی صالح شادی محله محور را در برگزاری آئین‌های چهارشنبه آخر سال مهم خواند و گفت: شهروندان در چهارشنبه آخر سال با رعایت تمامی موارد ایمنی و امنیت این سنت را برگزار کنند.
فرمانده انتظامی استان البرز تاکید کرد: در این راستا با افرادی که به موضوع امنیت توجه نکنند و هنجارشکنی نمایند برخورد قاطع خواهد شد و دستگیرشدگان در این زمینه تا پایان ایام تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد.
وی در بخشی از این نشست طی سخنانی اظهار داشت: در 12 ماه سال جاری در مجموع سرقت‌ها شاهد کاهش 3 درصدی بوده‌ایم که این امر در نتیجه تلاش مأموران پلیس استان البرز محقق شده است.
فرمانده انتظامی استان البرز افزود: همچنین در این مدت دستگیری مجرمین سرقت در البرز دو درصد افزایش داشته است.
کامرانی صالح اظهار داشت: در موضوع مبارزه با مواد مخدر طی 12 ماه سال جاری در مجموع 6 تن و 800 کیلوگرم انواع مخدر در استان البرز کشف و ضبط شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: همچنین امسال با تلاش مأموران مبارزه با مواد مخدر استان البرز 47 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده است، ضمن اینکه تعداد 23 هزار و 854 معتاد و توزیع‌کننده خرد مواد مخدر در قالب 12 طرح پاکسازی نقاط آلوده در این استان دستگیر شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان البرز افزود: همچنین امسال یک میلیون و 531 هزار و 637 لیتر انواع سوخت قاچاق در این استان کشف و ضبط شده است.
کامرانی صالح در ادامه به مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز در استان البرز اشاره کرد و گفت: طی 12 ماه امسال در مجموع ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده 447 میلیارد و 227 میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته افزایش 8 درصدی دارد.
وی افزود: در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز 14 پرونده بیش از 100 میلیونی و 3 پرونده بیش از 500 میلیون تومانی در محاکم قضایی بررسی شده است.
کامرانی صالح از شناسایی و ترد بیش از 10 هزار نفر از اتباع خارجی غیرمجاز در استان البرز طی سال جاری نیز خبر داد و گفت:‌ این طرح با هدف ساماندهی اتباع خارجی اجرا شده و هم اکنون در دست اجرا است.
وی افزود:‌ همچنین در موضوع جرایم سایبری 500 فقره پرونده در مدت 12 ماه سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است.
فرمانده انتظامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آمار در حوزه تصادفات درون و برون‌شهری استان البرز اشاره کرد و گفت:‌ خوشبختانه امسال شاهد کاهش 3 درصدی تصادفات نسبت به سال گذشته بودیم و همچنین امسال 9 نفر کمتر از سال گذشته در تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری جان خود را از دست دادند.
کامرانی صالح برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت را خط قرمز پلیس توصیف کرد و گفت: در این حوزه 46 نفر از اراذل و اوباش توسط مأموران نیروی انتظامی شناسایی و ردگیری و دستگیر شده و به زندان افتادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار