کد خبر: ۲۲۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 27 April 2016


رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان فرديس گفت: يكي از عواملي كه در حفاظت از محيط زيست نقش به سزايي ايفا مي كند، مديريت پسماند است كه اين مهم با نهادينه شدن فرهنگ تفكيك زباله از مبدأ آغاز مي شود.

به گزارش ايرنا،مرتضي شكوري روز سه شنبه در همايش سلامت و محيط زيست در كارخانه پل استارا صنعت كه در ناحيه صنعتي نور فرديس برگزار شد، بر شمردن معضلات ناشي از عدم دفن اصولي پسماند ها و تفكيك از مبدا و تبعات سوء ناشي از توليد پسماندهاي صنعتي ، روستايي، كشاورزي و پسمانهاي مراكز درماني همكاري تمامي مردم در زمينه حفظ محيط زيست را خواستار شد.

وي اظهار كرد: محيط زيست يك ارگان حاكميتي است و وظيفه آن نظارت بر فعاليت هاي زيست محيطي مي باشد و اين اداره به تنهايي نمي تواند از عهده تمام مشكلات زيست محيطي شهرستان برآيد و بايد با وحدت رويه و همكاري با ساير ارگان ها مشكلات زيست محيطي را كاهش دهيم.

وي افزود: رشد بي رويه جمعيت باعث تخريب منابع طبيعي و گسترش روزافزون آلودگي هاي زيست محيطي مي شود كه اين امر مسئوليت انسان ها را در سطح ملي و جهاني در رعايت قوانين و مقررات محيط زيست افزايش مي دهد.

شكوري پور افزود: زندگي درطبيعت به انسان شادي و طراوت مي بخشد و امروز وجود محيط زيست سالم مرهون تلاش هاي شبانه روزي محيط بانان است.

وي با تاكيد بر اينكه حفظ محيط زيست نيازمند عزم همگاني است گفت: ذرشهرستان فرديس واحدهاي توليدي و صنعتي وجود دارند اگر به مقوله حفظ محيط زيست و توسعه فضاي سبز توجه نكند شاهد آلايندگي هاي صنعتي مي شويم .

رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان فرديس گفت: خوشبختانه با پيگيري هاي اين اداره و همكاري و همدلي صاحبان صنايع امروز مقوله آلاينده هاي صنعتي در اين مديريت و متوقف شده است.

همزمان با پاسداشت زمين پاك و هفته سلامت و به منظور ارتقاء فرهنگ عمومي و سازماني صنايع در راستاي كاهش آلودگي هاي زيست محيطي و اشاعه فرهنگ استفاده از انرژي هاي پاك و وسايط نقليه عمومي و غير آلاينده همايشي تحت عنوان سلامت و محيط زيست در محل كارخانه پل آستارا صنعت واقع در ناحيه صنعتي نوربا حضور ادارات محيط زيست و بهداشت هيئت امنا ناحيه صنعتي نور و كارشناسان محيط زيست وHSE برگزار شد.

تعداد 40 دستگاه دوچرخه جهت استفاده كاركنان به منظور تردد اهدا شد.

در پايان رييس اداره حفاظت محيط زيست فرديس از مشاركت مديران شركت پل آستارا صنعت كه به منظور اشاعه فرهنگ زيست محيطي اقدامات مثبتي انجام دادند تشكر كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار