کد خبر: ۲۵۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 10 July 2016


رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان البرز از اجرای طرح‌های ویژه برای این گروه از دانش‌آموزان در ایام تابستان خبر داد.

حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در فصل تحصیلی 94 – 95 بیش از 2300 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان البرز مشغول به تحصیل بودند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، انتظار داریم که این تعداد در سال تحصیلی آینده که همزمان با مهرماه آغاز می‌شود، به حدود 2500 دانش‌آموز افزایش یابد.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان البرز تصریح کرد: در حال حاضر امکانات لازم برای آغاز فصل تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان فوق فراهم شده و دغدغه‌ای در این حوزه نداریم.

نوروزی با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌هایی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان گفت: در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان استثنایی شاغل به تحصیل در استان البرز پیش‌بینی شده است که با پایان ماه مبارک رمضان اجرای این برنامه‌ها سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

وی بیان داشت: محور اصلی برنامه‌هایی پیش‌بینی شده در حوزه آموزش‌های فردی، مهارت‌آموزی، افزایش مهارت برای ارتباط گیری در جامعه، آموزش مهارت‌های موردنیاز زندگی روزانه و بالاخره افزایش مهارت هدف‌گذاری در زندگی است.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان البرز افزود: در حال حاضر 9 پایگاه تابستانی در مدارس استثنایی استان البرز فعال و برنامه‌های کاری و روزانه آنها به صورت جدی آغاز شده است.

نوروزی گفت: برنامه‌های این پایگاه‌ها دو ماهه طراحی شده تا دانش‌آموزان بتوانند بیشترین استفاده را از تعطیلات تابستانی داشته باشند.

وی اظهار داشت: همچنین کلاس‌های فوق برنامه علمی، ورزشی، موسیقی، زبان و ... نیز در حاشیه کلاس‌های اصلی برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان البرز تصریح کرد: بهره‌مندی از این کلاس‌ها به والدین دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در مدارس استثنایی استان البرز پیشنهاد می‌شود و امیدواریم که دانش‌آموزان فوق بتوانند در این مدت بخش مهمی از آموزش‌های ارائه شده را فراگرفته و در زندگی روزمره، مورد استفاده قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار