کد خبر: ۲۹۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 04 September 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مشکلات مربوط به ازدواج و طلاق ناشی از دور شدن از سیره ائمه اطهار(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متاسفانه یکی از پدیده‌های منفی در جامعه امروز ما، مربوط به شرایط ازدواج است که به طور قطع با تعالیم دین مبین اسلام و سیره ائمه (ع) و اهل بیت (ع) تفاوت‌های بسیاری دارد.

وی افزود: بر اساس گزارشی که مسؤولان دستگاه‌های مربوطه ارائه کرده و می‌کنند، بخش قابل توجهی از ازدواج‌ها در همان سال‌های ابتدایی به طلاق منجر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: این در حالی است که حتی یک طلاق آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری برای جامعه و کشور داشته و نمی‌توان از کنار آسیب‌های مخبر طلاق به راحتی عبور کرد.

مسعودی گفت: از سوی دیگر شرایط ازدواج در جامعه ما بسیار سخت شده و بسیاری از جوانان ما نمی‌توانند هزینه‌های سنگین را تامین کرده و به همین دلیل سن ازدواج به شدت بالا رفته است.

وی بیان داشت: به طور قطع دختر و پسری که به سن بیش از سی سال رسیده و هنوز ازدواج نکرده و شرایط ازدواج را هم برای خود فراهم نمی‌بینند، آسیب می‌بینند و اثرات مخرب آن کل جامعه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: دلیل اصلی شرایط امروز و آسیب‌هایی که متحمل می‌شویم، دور شدن از سیره اهل بیت (ع) و تعالیم دین مبین اسلام است.

مسعودی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) تاکید می‌فرمایند که هر دختر و پسر مسلمانی که ازدواج نکرده، دینش کامل نیست و تنها با ازدواج دین یک فرد مسلمان کامل می‌شود. لذا ما باید شرایط ازدواج را بر اساس تعالیم دینی و سیره پیامبر و اهل بیت (ع) در جامعه فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش هدفمند دستگاه‌های متولی امور به ویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی است و نمی‌توان با شعار دادن، ازدواج آسان را در جامعه رواج داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار