مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز اعلام کرد که هرچند در سال زراعی جاری میزان بارندگی در البرز قابل توجه بود اما 6.5 درصد کمتر از پارسال بارندگی داشتیم .
کد خبر: ۴۵۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 03 July 2017
به گزارش تابناک : بهزاد پارسا در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعد از ظهر دوشنبه برگزار شد با اشاره به اینکه میزان بارندگی در استان البرز تاکنون 408 میلی متر بوده ،افزود: هرچند در گذشته میانگین بارندگی در کشورحدود 240 میلی متر بوده اما اکنون به 220 الی 230 میلی متر کاهش پیدا کرده و در استان البرز سرانه آبی برای هر نفر در مرز 500 متر مکعب است.
وی با بیان اینکه بخشی از سهم حق آبه استان به دلیل نداشتن امکانات تصفیه و زیرساخت های این امر قابل استفاده نبود گفت: با اقداماتی که صورت گرفت اکنون از 55 میلیون متر مکعب سهم حق آبه البرز به طور کامل بهره برداری می شود.
وی افزود: در شرایط فعلی که زیرساخت ها فراهم شده در سفر رییس جمهوری 5 میلیون متر مکعب نیز اختصاص پیدا کرد و استفاده از پساب تهران نیز در دستور کار است و 180 میلیون متر مکعب بازگشت پساب دنبال می شود که با 30 میلیون متر مکعب موافقت شده است.
این مسئول اضافه کرد: درصدد بازگشت پساب و استفاده آن در بخش کشاورزی و صنعت هستیم و سهم حق آبه استان از سد ها و منابع زیرزمینی به بخش شرب اختصاص داده می شود.
وی گفت: حدود 300 شهر در کشور در تنش آبی هستند و دو شهر البرز نیز در این تعداد قرار دارند و در سند آمایش استان آب منطقه ای تمامی موارد را مطرح کرده و در این رابطه مطالعات لازم صورت گرفته است.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار