رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با بیان اینکه در دهه 70 بخشی از باغ سیب مهرشهر منتزع و برای ساخت دانشگاه به دانشگاه علامه طباطبایی واگذار شد، گفت: دانشگاه علامه به تعهدات خود عمل نکرده و بعید است که در ادامه نیز عمل کند، بنابراین این قسمت باید پس گرفته شود.
کد خبر: ۵۰۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 15 October 2017
به گزارش تابناک : باغ سیب مهرشهر، باغی که هر از گاهی یک حاشیه از گوشه و کنار حصارهای آن بیرون می‌آید، از حاشیه‌های قدیمی و تلاش برای از بین بردن ریه‌های این شهر تا حاشیه‌های جدید و تلاش برای لغو ثبت ملی این هویت ماندگار.

«باغ سیب، باغ سیب ماند» اما هنوز هم مسائلی دارد و باید به آن پرداخته شود.
یکی از موضوعات بسیار مهم پس از حفظ این مجموعه به عنوان باغ و ثبت ملی آن، اهمیت احیا حدود 80 هکتار از این باغ است که هنوز هم و با وجود این همه بحث در مورد باغ سیب و تاکید بر اهمیت آن مورد دهن کجی دانشگاه علامه طباطبایی واقع شده است.
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای کرج در این مورد به ایسنا‌ گفت: در دهه 70 حدود 80 هکتار از باغ سیب مهر شهر برای ساخت دانشگاه منتزع و به دانشگاه علامه واگذار شد.
حسین محمدی افزود: با گذشت این همه سال ساخت دانشگاه در این قسمت از باغ سیب تحقق نیافته و بعید است که در ادامه نیز تحقق یابد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اراضی مذکور برای کشت سبزی و صیفی اجاره داده می‌شود، تصریح کرد: این با روح کارکرد باغ سیب که به عنوان فضای سبز مطرح می‌شود منافات دارد.
محمدی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری کرج و استانداری البرز باید به توجه به عدم پایبندی دانشگاه علامه به تعهدات خود در خصوص 80 هکتار از اراضی باغ سیب مهرشهر  پیگیر پس گرفتن این قسمت باشند تا  همچون دیگر اراضی باغ سیب احیا و نهال‌کاری شود.
 





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار