کد خبر: ۵۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 23 June 2015
رییس جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در بیش از 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سیستم آبیاری تحت فشار استفاده می‌شود.
سیدمجید موسوی درگفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سالانه بیش از پنج هزار و 400 کانتینرانواع محصولات کشاورزی از مرزهای زمینی البرز به کشورهای همجوار صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از محصولات صادراتی را صیفی و سبزیجات شامل می‌شود به طوری که سالانه 180 هزارتن سبزی و صیفی از البرز صادر می‌شود.
موسوی افزود: با توجه به بحران کم آبی دراستان سعی داریم بیشتر به سمت  میوه و سبزیجاتی که آب کمتری مصرف می‌کنند پیش برویم به طوری که درحال حاضر بیش از هفت هزار هکتار اراضی مستعد میوه دیم دراستان وجود دارد.
وی ادامه داد: علاوه براین درصدد افزایش زمین‌هایی هستیم که برای آبیاری مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار هستند تا آب کمتری از منابع استان مصرف شود.
این مسئول گفت: تا کنون 11 هزار و 456 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند و بنا داریم امسال سه هزار و 500 هکتار دیگر به این اراضی اضافه کنیم.
موسوی یادآورشد: برای هر هکتار زمینی که به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود به کشاورزان شش میلیون تومان وام بلاعوض داده می‌شود.
رییس جهاد کشاورزی استان البرز گفت: بخش کشاورزی استان البرز به نسبت سایر استان‌ها برای مصارف خود آب کمتری مصرف می‌کند به طوری که اکنون 70 درصد منابع آبی استان صرف کشاورزی می‌شود این درحالی است که در برخی از استان‌ها این آمار به 90 درصد هم می‌رسد.
وی در پایان تصریح کرد: سالانه 750 میلیون متر مکعب از منابع آبی استان البرز صرف  بخش کشاورزی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار